Store ting på gang!

Da er vi inn i et nytt år. Et år hvor det er spådd verdens undergang og et år hvor økonomer tror Europa vil stagnere i vekst. 2012 er året hvor hvor vi alle må innse at vi er avhengig av hverandre og hvor den europeiske økonomien faktisk påvirker oss mer enn vi tror. Selv er jeg litt pessimistisk og forventer et år med mye uro og problemer for flere land i Europa hvor det ene etter det andre landet “kan” gå konkurs. Jeg tror dessverre vi kommer til å få se mange skjellet i forskjellige skap dukke opp og hvor økonomien i Europa vil få seg mange slag under beltestedet.

At jorden går under har jeg liten tro på og vil nok ikke skje, selv om Mayafolkene tror det på grunn av at deres kalender ikke gikk lengre. Hvis jorden skal gå under, så må en megastor meteor treffe jorden og ødelegge den, men dette er nok ikke noe som vil skje og NASA samt andre romfartsnasjoner har bra kontroll på hva som flakser rundt vår skjøre lille jordklode. Det er heller ikke klimakrisen som er den store stygge ulven, men faktisk solen. For i 2012 vil solen nå sitt maks når det kommer til aktivitet og solutbrudd. Et gigantisk solutbrudd som i tillegg peker mot jorden vil være katastrofalt. Et slikt utbrudd vil sende oss tilbake til steinalderen og føre til at all elektronikk blir slått ut. Så og si alt som er strømførende vil slutte å fungere og da vil plutselig strøm og alt som bruker strøm bli ødelagt om dette skulle skje. Selvsagt, jorden vil ikke gå under, men mange vil nok dessverre dø og det vil bli ganske så lovløse tilstander rundt omkring hvor vi plutselig må ut i skogen, i sjøen for å finne mat og lage maten over åpen ild. Dette er kanskje min aller største bekymring og spesielt når jeg vet at solen for tiden er veldig aktiv. Heldigvis etter neste år går aktiviteten ned og så går det 11 år til neste gang solen har sitt maks igjen.

Men om du fanget opp overskriften, så er det store ting på gang i år. Da tenker jeg selvsagt på BondeLAN og crewet som har kommet langt med planleggingen. BondeLAN har fått et meget kjent navn i spillverden for et dataparty som er både annerledes, sosialt og underholdende. Det er ikke kun snakk om svette nerder som sitter på rad og rekke og spiller spill. Mange jenter bruker også å finne veien inn på BondeLAN og dette gjør at stemningen blir veldig bra. Artig synes jeg. Det å se at så mange jenter som spiller og som faktisk er bedre enn gutta i diverse spill varmer et gaminghjerte.

BondeLAN går av stabelen 22. til 26. februar neste år og selv skal jeg være der litt og spesielt kveldene. Blir nok også å kjøre noen konkurranser, samt se til at de som kommer har det bra. Flere har lurt litt på hvordan det er med vakter og her kommer en MC-klubb samt en karateklubb til å stå for at sikkerheten er på topp. Dette skal sørge for at ingen skal føle seg utrygge for å komme på LAN samt at utstyret vil være trygt forvart. Selvsagt må man jo selv også passe på litt da, men i det store og hele så skal BondeLAN være en sikker plass å komme for å la seg underholde.

er det under to måneder til BondeLAN åpner dørene og selv er jeg spent på hvordan dette blir. Det jeg nå håper på er at folk nå går mann av huse og bestiller seg plass på BondeLAN og blir med på et opplegg som vil bli snakket i lang lang tid om i etterkant. For er det noe gjengen i BondeLAN kan så er det å lage liv og røre samt finne på mye sprell som igjen genererer unike opplevelser til de som kommer.

Om du vil vite mer om BondeLAN, så er det bare å sjekke ut nettsiden deres -> http://bondelan.no/nyheter

Hva tror du året 2012 kommer til å gi deg og hvilke forventninger har du til dette året. Deltar du på dataparty og hvilke andre har du evt. vært med på?

Her er noen bilder fra fjorårets BondeLAN:


En heldig vinner…


En av konkurransene som virkelig får opp blodpumpa. Sit ups for alle penga…


Flere vinnere av compoer…


Jenter på dataparty og jenta til høyre er Idrun som også blogger her på blogg.no


Skummel konkurranse for gutta…


Her er noen bilder fra fjorårets dataparty og i tiden som kommer vil jeg bruke bloggen min til å legge frem flere bevis på at det er moro på BondeLAN…



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Store ting på gang!

  1. Jeg anbefaler å komme på LAN:D
    Det er sykt artig!! 😀
    Har vært der 2 år jeg og angrer ALDRI! 😀
    Dere trenger ikke å like å spille en gang…Dere kan sitte på feks facebook og chatte:)
    Det er artig shu 😀

  2. Hihi, fikk et litt annet inntrykk av LAN her nå, enn det ungene har prøvd å forklare meg. De har faktisk ikke vært med på noe slikt selv, så de var rimelig forsiktige i sine beskrivelser da jeg spurte hva det var. Men hva står bokstavene L-A-N for?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top