Jorden blir angrepet!

Det har kommet mang en film og spill hvor jorden har blitt angrepet. Selv elsker jeg blant annet katestrofefilmer og en av de beste filmene er uten tvil Independence Day. Her blir jorden angrepet av en fiendtlig utenomjordisk rase som gjerne vil utnytte jordens resurser og gjøre menneskeheten til slaver. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett filmen, men det begynner å bli en del ganger nå.



Et
spill som jeg venter på i år og som også tar for seg et fiendtlig utenomjordisk angrep av jorden er action/rollespillet Mass Effect 3 som utvikles av mesterne Bioware. Utvikleren er spesialist på slike spill og har flere storspill/serier på samvittigheten. I denne storstilte bunken med spill finner vi blant annet Mass Effect, Mass Effect 2, Dragon Age, Dragon Age 2, Jade Empire, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the old Republic og sist men ikke minst det veldig populære online rollespillet Star Wars: The Old Republic som ble åpnet opp for spilling noen dager før jul.

Alle disse spillene gjenspeiler kvaliteten utvikleren Bioware har og hvilke egenskaper de har for å lage spill vi blir hekta på fra første sekund. Dette er spill som kryper under huden din som en annen orm og suger til seg all din energi og tid hvor du blir sittende time etter time og spille. For timene flyr avgårde og du kan ikke annet enn å se med vantro på at klokka har passert midnatt og du må legge deg på grunn av at skolen kaller noen timer senere.



Tilbake
til angrepet på jorden. I Mass Effect 3 opplever man at jorden blir angrepet og menneskene må kjempe til siste mann for å forsvare jordens eksistens. Her er en liten beskrivelse av spillets;
Alle kommer ikke til å overleve. En eldgammel rase som kalles “Reapers”, har satt i gang en storstilt invasjon og etterlater seg et spor av kaos og ødeleggelser. Jorden er tatt, galaksen står i ferd med å bli tilintetgjort og du er den eneste som kan stoppe dem. Prisen for nederlag er utslettelse. Du er kommandør Shephard, en spillfigur du kan forme i ditt eget bilde. Du avgjør hvordan historien utvikler seg, hvilke planeter du vil utforske og hvem du vil danne allianser med når du samler en styrke for å eliminere Reaper-trusselen en gang for alle. Hvordan du fører krig er opp til deg. Kast deg ut i kampene med avtrekkeren i bånn eller bruk dekning for å planlegge et mer taktisk angrep. Bruk laget ditt for å få full effekt av angrepet eller spill som en ensom ulv. Angrip fra langt hold eller ansikt til ansikt med nærkampangrep. Mass Effect 3 reagerer på alle avgjørelsene du tar mens du spiller gjennom en helt unik opplevelse du skaper selv.



I løpet av mars slippes spillet og jeg vet at jeg kommer til å bli sittende, noe jeg gjorde ved de to første spillene i serien. En liten trøst er at det kommer til å bli mang en gamer etter lansering som garantert kommer til å bli like hekta som meg og fort oppdager at fritiden er aaaaaltfor kort i forhold til hva spillet hyler etter å bli spilt. Vi er nok en hel verden av gamere som nå om ikke lenge kommer til å forsvare oss med alt vi har av våpen mot fienden fra oven og det kommer garantert til å bli en stor oppstandelse når Mass Effect 3 slippes for oss kontorsoldater. Vi er klare som egg til “stjernekrig” på jorden. Det skal bli spennende og jeg kommer til å bite godt i fra meg!

Venter du på Mass Effect 3? Liker du i det hele tatt rollespillsjangeren? Hvilket spill venter du mest på i år og hvorfor?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top