En konkurrent?

Et spill som faktisk blir spilt flere ganger for uken her hos oss er Mario Kart Wii. Faktisk har vi egne spillekvelder hvor barna og vi voksne sitter og spiller mot hverandre. Det spesielle med Mario Kart Wii er at man kan spille opp til fire personer samtidig noe som fungerer svært godt. Om legger inn noen premier i potten, blir kjøringen enda mer moro hvor det hele blir en veldig underholdende affære. 

I løpet av forrige uke ble et spill som fanget min oppmerksomhet offentliggjort. Spillet har fått tittelen LittleBigPlanet Karting og hvor vi på nytt får spille den sjarmerende Sackboy. Etter å sjekket ut det første filmklippet, så er jeg ikke i tvil om at dette faktisk kan fange familiens oppmerksomhet og sørge for at vi får enda mer underholdning fremfor skjermen. For er det noe jeg synes er fornuftig, så er det at hele familien samles til spilling spesielt om været f.eks. er så dårlig at man ikke kan være ute. Da passer det perfekt å ta et slag spill hvor alle sammen kan være med. 

LittleBigPlanet Karting støtter opp til fire personer i multiplayer slik at man uten problemer kan lage artige cuper noe vi i familien er flink til å gjøre. Jo flere som spiller sammen, jo mer moro er det også. 

Er det noe jeg anbefaler andre familier med spillkonsoller så er det at voksne blir enda flinkere til å bli med sammen med barna og spille spill. I mine øyne er dette en like viktig del av oppveksten som om foreldrene er med og støtter barnet på skolen, i idretten eller andre ting barnet er med på. Spill blir jo tross alt mer og mer populært hvor så og si alle spiller i en eller annen form. 

Synes du LittleBigPlanet Karting så spennende ut? Liker du å spille spill på splitscreen sammen med andre eller synes du det er best å spillte multiplayer over nett? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top