Finnes det jenter som gamer?

Selv kjenner jeg utrolig mange jenter som gamer og da går det veldig mye i The Sims, World of Warcraft samt andre online rollespill. Faktisk er det også flere og flere jenter som gamer fps-spill og da som Battlefield og Call of Duty. I dagens spillsamfunn kan vi uten problemer sidestille gutter med jenter hvor jentene faktisk er like gode i spill (om ikke bedre) som gutta. Jeg synes dette er moro og noe som skjerper meg når jeg vet jeg spillet mot jenter i f.eks. spill som Battlefield 3. For det siste jeg vil er å bli skutt (eller knivet) av en jente. Jentene på sin side igjen gjør alt de kan for å knuse oss gutta og med en slik innstilling blir det kamp på liv og død. 


Bildet er tatt under BondeLAN som ble arrangert i vinterferien på Snåsa. Ikke venninnen til datteren min som er avbildet…

Min 14-årige datter er en tro gamer og spiller masse spill i forskjellige kategorier. Spesielt The Sims 3 har blitt spilt en del i sommerferien når været ikke har vært på sitt beste. Av andre spill så liker hun en skokk med spill på Facebook og for ikke å glemme spill på mobilen. Hun er også veldig glad i rosa og da jeg visste henne dette kabinettet fra NZXT som var i rosa farge smeltet hun momentant. Kabinettet som du ser på bildet ovenfor er fra en venninne av Silje og interessert som jeg var, studerte jeg kabinettet og fant ut at dette var jo et meget bra organisert kabinett med herlige løsninger. Phantom er det fulle navnet på dette kabinettet og det er megastort og får plass til utrolig mye. 

En ting som jeg likte med kabinettet var de store viftene. For i mitt kabinett har jeg store vifter og disse bråker minimalt og derfor er jeg fan av store vifter. Viftestyring finnes også på kabinettet og dette er jo genialt med tanke på at man selv kan bestemme farten på viftene etter hvor varmt det blir inne i kabinettet. Oppdaget også at man kan ha flere store skjermkort i bruk uten at varmen blir for høy, noe som var inne i dette kabinettet som var avbildet. Viftene tar unna alt. At datteren min falt pladask for kabinettet skjønner jeg godt, for det gjorde jeg også selv om fargen blir litt feil for mitt sitt vedkommende. Både jenter og gutter samlet seg rundt kabinettet på datapartyet og det ble veldig populært.

For de av dere jenter som spiller og som gjerne vil ha et skikkelig rosa kabinett, sjekk ut dette og jeg er bra sikker på at dere kommer til å sikle stort. Tro meg!

Dette er hva produsenten selv beskriver kabinettet sitt;
Enthusiast Steel Full Tower 
High Performance Cooling Advantages 
Phantom?s extensive cooling capabilities include 7 fan cooling options with dual 200mm, single 230/200mm, triple 120mm, and front 140mm fans.For enhanced control and expandability, NZXT includes dual radiator support, quad watercooling cutouts, and an integrated fan controller with up to five 20W channels.

Simple Installation 
Phantom celebrates an array of innovative features designed to enhance every stage of the build. Meticulous wire management is easily attainable with large spacing behind the motherboard. The innovative all-new 5.25? screwless rails make installing and swapping HDDs an effortless process. Rubber grommets dampens vibration during operation.

Additional Advanced Features 
Further distinct features include an LED on/off button to control fan lighting, rubber PSU and case feet to reduce vibration, easily removable front and top panels, and top mounted USB, Audio/Mic, and E-SATA ports.

Extensive Compatibility and Expandability 
Features support for larger heat sinks, graphics cards, and E-ATX motherboards enabling enthusiasts to include any of today?s hottest components. Vast space within the enclosure allows for 7 hard drives with SDD support and up to five 5.25? bays.

1 x USB 3.0 and 1 x USB 2.0

 

Hva synes du? Er dette et kabinett du kunne ha tenkt deg? Kjenner du jenter som spiller spill og spiller du spill?  
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

7 thoughts on “Finnes det jenter som gamer?

  1. Jeg gamer ikke. Aldri vært noe intressert i det. Dattera mi på 14 har spillt endel,men ikke nå. Sønnen min kan spille hele døgnet om han bare hadde fått lov:-) Håper alt er bra med deg:-)

  2. susann elisabeth: Kjempeflott og artig å se at det er flere jenter som spiller. Hvilke spill liker du best og på hvilke formater spiller du mest (da tenker jeg f.eks. på PS3, Xbox 360).

    Har du forresten bruker på Gamereactor.no? Der er det utrolig nok mange jenter som spiller og som er aktive innenfor spill m.m.

    Her er mitt krypinn -> http://www.gamereactor.no/profil/Bernt+Erik/ samt litt om meg ellers også -> http://www.gamereactor.no/redaksjonen/bernt+erik

  3. Sissel: Hvilke spill spilte datteren din Sissel? Her i huset spiller min 14 årige datter The Sims pluss en rekke Facebook-spill 😉

    Hva med sønnen din, hva spiller han og spør han om han har hørt om Gamereactor 😉 Der er en nettside som har alt om spilling 😉 Ellers må du som jeg bruker å gjøre, sette grenser. Jeg jobber med spill og har alt av konsoller, spill m.m. og et eldorado for mange barn, men likevel har jeg satt grenser for hvor mye de får spille 😉 Holder faktisk foredrag om nettopp dette og hvordan man kan sette grenser som fungerer godt for familien 😀

  4. Jeg husker ikke hva det heter det hun spillte 🙂 Skal høre med sønnen min om han har hørt om det. Ja,kjempeviktig med grenser! De har ikke godt av å spille for mye! Mange spiller altfor mye!

  5. Jeg er jente, jeg gamer.. Så.. ehm.. Ja.. Jeg spiller CoD, har spilt WoW, spiller Darksiders.. Borderlands spiller jeg også litt.. Hmm.. Awesome!
    Er dessverre ikke så mange av oss..:(

  6. Charlie: Herlig å høre at det er flere jenter som spiller spill og spesielt de spillene du ramser opp. En liten trøst er at det stadig blir flere jenter som spiller. Fikk du spilt Darksiders II da og hva synes du evt. om spillet?

    Ellers vil jeg anbefale deg å lage deg en bruker på Gamereactor. Der finnes det flere jenter som spiller spill noe jeg er veldig glad for 🙂

    Er det noen spill du ser frem til?

    Kos deg videre 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top