SimCity – modellbygging på høyt plan!

Et av spillene jeg gleder meg mest til neste år er SimCity som for øyeblikket utvikles av Maxis. Etter å ha sett masse filmklipp, lest side oopp og side ned om spillet, er jeg bra sikker på at dette spillet kommer til å bli noe av det beste innenfor by-bygge-spill. Utvikleren har også utviklet en grafikkteknologi som de har kalt for tilt-shift-linse og gjør at byen din faktisk ser ut som en modellby. Dette kan du blant annet se i et av filmklippene nedenfor.

SimCity blir lansert til PC 14. februar neste år og jeg har forlengst merket av datoen i kalenderen. 

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Gleder du deg til SimCity og synes du klippene ligner på modellbyer? 

 

Ligner ikke dette på en modellby? Det er faktisk New York hvor en spesielle kamerteknikk er brukt.

Spesiell grafikkteknikk kalt “tilt-shift-linse” brukt i SimCity som gjør at byen ligner en modell.
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “SimCity – modellbygging på høyt plan!

  1. iTonjemusic: Stemmer det, men jeg sliter med å få spilt det. Derfor gleder jeg meg desto mer til SimCity kommer i februar neste år 😛 Liker å sysle med slike spill og hvor man må bruke den ene hjernecellen litt ekstra 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top