Blir du med på fisketur til Barentshavet?

Jeg er heldig som har en svigerfar med forholdsvis stor båt. Jevne mellomrom får jeg bli med svigerfar på fiske ute i Namsenfjorden og utover mot havgapet. Bare det å kjenne bølgene slå i mot båten og føle at den vipper opp og ned er noe av det beste som finnes. Nei, jeg blir ikke sjøsyk ( i alle fall ikke opplevd det ennå) selv etter en meget “bølgete” overfart fra Brekstad til Trondheim nyttårsstormen i 1991. Da var det bølger på mange meter og jeg satt på første rekke og koste meg mens køen til do var enorm og hvor den ene posen etter den andre ble fylt med oppkast. Hurtigbåten slet godt, men jeg tenkte at dette var litt av en berg og dalbanetur. 

I alle fall, nå vil jeg så gjerne etter hvert ønske at du blir med på en aldri så liten fisketur til Barentshavet sammen med meg. På fisketur i en liten båt og hvor vi kan selge fisken vi evt. får. Så kan vi oppgradere båten med nye finesser og elektroniske dippe dutter som vi trenger. Vi får blant annet oppleve et blikkstille hav hvor hvalene følger oss i minismå bølger som skvulper eller et hav som fråder mot oss mens vi kjemper med å holde stø kurs. Blir vi for griske med fisken og fisker over oss, så kan det hende turen tilbake blir spennende og ikke ender så bra.

Om du trodde det ble en tur til Barentshavet, så må jeg si at jeg lurte deg godt, i alle fall in real life. På Digitalt vis, så blir det nok det ja. Den norske spillutvikleren Misc Games AS jobber nå med et fiskespill hvor du får oppleve Barentshavet og de utfordringer som finnes der. Spillet deres vil om alt går etter planen bli lansert i løpet av 2016.

Spill er sunt anbefaler dette spillet som et lærerikt og underholdende spill.

Jeg gleder meg til å dra på en digital fisketur og ser frem til å oppleve havet utenfor Nord-Norge. Gjør du?

NxaGxuU9F7U

miscgamesas #fishingbarentssea #fishinggame #fishing #pc #pcgame #pcgamer #pcgaming #gamer #gaming #lovegaming #gammernsgamerkanal #fisketid #fiskespill #sponsetav #intel #gigabyte #kingstontechnology #hyperx #benq #coolermaster #qpad #sony #sea #ocean #whales #boats #strategicgame #simulation #simulator

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top