Anmeldelse: Logitech G403 Prodigy trådløs gamingmus


 

*Sponset produkt*
 

Mange av dere vet at jeg først og fremst er mest fornøyd med gamingutstyr med tråd, men når jeg ble spurt av Logitech om å teste ut deres nye trådløse mus G403 fra deres Prodigy-serie, så kunne jeg ikke dy meg. Er jo tross alt en god stund siden jeg testet ut noe som var trådløst så jeg ga musen like godt en sjanse.
 

Den sjansen er jeg søren meg glad jeg ga og er fornøyd med G403 Prodigy faktisk. Hvorfor? Det kommer jeg frem til nedover i teksten.
 

Logitech har opp igjennom årene kommet med den ene produktserien etter den andre og er i ilden for tiden er deres nye Prodigy-serie. Jeg har fra før av testet ut deres G231 Prodigy gamingheadset og var rimelig bra fornøyd. Denne serien som nå er ute er en form for «billigserie» uten at det skal gå i bekostning til kvalitet og brukermuligheter.
 


 

Så var det G403 Prodigy musen. Det første jeg la merke til var at designet faktisk ikke var så totalt ulikt Logitechs G Pro som jeg har blitt forelsket i. To knapper på venstre side og that?s it.
 

Når man ser på designet til G403 Prodigy, så er den ikke så ulik G Pro bortsett fra at førstnevnte i tillegg er trådløs. Okei, litt forskjell er det. G403 er litt høyere enn G Pro og i tillegg er den litt lengre. Selv om den er større enn G Pro så passer den meget godt min hånd, rettere sagt hånden ligger godt rundt G403 Prodigy og det er jo det som teller. Enn annen ting som teller mye for meg når det kommer til design for gamingmuser er hvordan knappene er i forhold til hvordan det er å nå frem til dem under kampens hete. Det finnes to ekstra knapper på G403 Prodigy, det vil si samme antall som på G Pro. Det beste, knappene er lett å nå tak på. For på den ene knappen har jeg knivknappen i spill som Battlefield 1. Viktig å ha slike snarveier synes jeg.
 


 

Logitech G403 Prodigy har seks programmerbare knapper og som ifølge Logitech selv har en spesiell teknologi innebygd som gjør at responsen er så nøyaktig som det går an å få den. Logitech har puttet inn spesiallagde metallfjærer og det er disse sørger for en god klikkfølelse og som jeg selv kan skrive under på.
 

Musehjulet er dekket av gummibelegg slik at det er lett å bruke i tillegg har du en DPI-knapp like bak musehjulet og som også er lett å nå tak i om du har behov for å bytte DPI under gamingen din. Her kan du bytte mellom hele fem innstillinger fra 200 og opptil imponerende 12000. Sistnevnte er overraskende nøyaktig. Det vil si med høyest DPI har du likevel kontroll på G403 Prodigy. Intervallene mellom DPI-innstillingen kan du selv bestemme om du laster ned softwaren til Logitech. Her kan du også bestemme knappefølsomhet, fargeinnstillinger med over 16.8 millioner farger å velge imellom.
 


 

Det andre som jeg digger med G403 Prodigy er uten tvil vekten du kan sette inn. For her kan du velge å gjøre gamingmusen 10g tyngre eller lettere etter hva du selv ønsker. Det vil si uten vekten veier G403 Prodigy kun 107g og med 117g. Dette gjør gamingmusen til en lettvekter. Vekten settes inn ved å ta ut en luke på undersiden av musen. Genialt og enkelt.
 

Så over det den trådløse delen og til den som jeg var mest skeptisk til. For er det noe jeg ikke liker så er det å stresse med å koble til tråden midt under kampens hete når man spiller. I spill som f.eks. Battlefield 1, Counter-Strike: Global Offensive så krever man at man ikke somler noe for da kan man fort bli mat for fienden. I Logitech G403 Prodigy som finner man en optimalisert trådløs tilkobling på 2.4GHz og en rapporteringshastighet på 1ms noe som igjen gir forsinkelsesfri gaming. Denne teknologien skal ifølge Logitech selv knuse konkurrentenes løsninger. For å si det slik, jeg har ikke hatt noen form for problemer her mens jeg har spilt. Ikke i det hele tatt. G403 Prodigy har respondert helt perfekt uten noen form for forsinkelse. Jeg har ikke merket noen som helst forskjell på denne G403 Prodigy i forhold til G Pro. Det vil si at den trådløse teknologien til Logitech funker meget godt.
 


 

På undersiden av gamingmusen sitter to store gliderflater og som sørger at G403 Prodigy glir godt på uansett underlag. Jeg prøvde den på en hard musmatte, på diverse myke musmatter og til slutt direkte på bordet og den funket virkelig som en drøm. Den var dritnøyaktig og noe også laseren skal ha skryt for at G403 Prodigy er så nøyaktig som den er.
 

For å konkludere det hele så er jeg så fornøyd at jeg ikke kan få sagt det. Skepsisen min til trådløse gamingmuser skal jeg legge fra meg og det takket være Logitech med deres G403 Prodigy. Herlig og brukervennlig design gjør at jeg er på nytt er forelsket. Nå blir det søren meg valgets kvaler når det kommer til hvilken gamingmus jeg skal velge. Valget står mellom G Pro og G403 Prodigy. To meget gode muser og den sistnevnte er også trådløs noe som gjør den hakke bedre. Selv om den må lades inn i mellom så kan du bruke den mange, mange timer før du må det. Derfor er jeg ikke i tvil, kjøp G403 Prodigy om du er ute etter en trådløs gamingmus. Logitech har igjen bevist at de kan det å produsere gode gamingprodukter. Takk!
 


 

+ Deilig design
+ Nøyaktig selv med høy DPI
+ Trådløs
+ Funker godt på mange forskjellige underlag
+ Responderer godt og det uten en tråd
+ Du får beskjed i god tid når den må lades

 

– Flere knapper? Måtte bare finne på noe?
 

Ønsker du mer info om G403 Prodigy så finner du det inn på nettsiden til Logitech.
 

E0G6oyE0N_g
#spillmagasinetreview #logitech #logitechg403prodigy #gamingmus #gamingutstyr #omtale #anmeldelse #spill #gaming #gamer #game #games
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top