Anmeldelse: Verbatim MediaShare Wireless Mini

Snakk om å kunne dele dine opplevelser på en genial måte! Verbatim er et selskap jeg har fulgt med på i mange, mange år nå. De har i tur og orden kommet med geniale, slitesterke og brukervennlige produkter til oss gamere og ikke gamere.

Nå har ett nytt og spennende produkt tatt turen til meg og som jeg har sett nærmere på. Jeg har lenge vært litt på utkikk etter et produkt som ikke bare lagrer mine opplevelser men som også kan deles med de jeg ønsker å dele med. For er det noe vi mennesker gjerne ønsker så er det å dele våre opplevelser med andre om det er via sosiale medier eller gjennom andre kanaler.

Verbatim MediaShare Wireless Mini er nettopp en annen «kanal» og som sørger for at du på en enkel måte kan dele dine opplevelser. Produktet ligner en minnepenn, men den har ikke noe internt minne lagret. Her trengs et micro SD-kort og vips så har du et fullendt produkt på mange måter. Om du har lagret dokumenter, bilder, filmer, musikk eller videoer på en PC så kan disse overføres til minnepennen og så kan du via den trådløse egenskapen dele eller streame dette til andre trådløse enheter. For når du vrir bryteren på siden av minnepennen over på trådløs overføring så skjer magien. Da kan du nemlig dele med de andre i nærheten og som du vil dele med. For å være helt nøyaktig så kan du faktisk dele innholdet på minnepennen til fem andre enheters. Den en må huske på er å laste ned appen enten fra appstore eller google play. Når det er gjort så er det bare å nyte de mulighetene som produktet bringer.

En annen ting som jeg gjorde nesten med gang jeg fikk MediaShare Wireless Mini i hendene var å ta backup av mobiltelefonen min. Dette gikk utrolig fort og smertefritt. Stort enklere måte finnes knapt. Rett og slett genialt. Er det ting fra f.eks. backupen du nå gjerne vil vise, dele eller presentere så kan du gjøre det nå ved at dette ligger inne på minnepennenen og micro SD-kortet.

Det er også andre ting som gjør MediaShare Wireless Mini til noe unikt og det er at den fungerer som en bro til WAN/internett slik at du kan spille av innhold fra internett mens en annen enhet streamer innhold fra din MediaShare. Dette er jo rett og slett genialt også og som gjør at dette produktet har mange flere egenskaper enn bare det å dele i rundt seg.

For at du skal kunne bruke den trådløse egenskapen så må du lade opp minnepennen og det gjør du enkelt og greit via en USB-tilkobling og det kan faktisk også skje via f.eks. en powerbank. Når du har ladet opp minnepennen så funker den kontinuerlig i tre timer.

Nå har jeg brukt MediaShare Wireless Mini i en god stund og er veldig godt fornøyd med produktet som virkelig tar det hele et steg videre når det kommer til lagring og sist men ikke minst deling av sine opplevelser i form av bilder eller video. Verbatim er et selskap som fortsetter sitt korstog for oss gamere og sørger for at vi hele tiden kan dele med andre av våre venner som befinner seg i nærheten. Stort enklere enn dette kan det ikke bli å dele dine opplevelser med andre.

Sammen med dette produktet brukte jeg Verbatim MicroSD HC1 Pro+ minnekort på 32 GB.

Om du vil vite mer om Verbatim MediaShare Wireless Mini så sjekk ut deres nettside.

r_Fr10I5taI