Endelig Ubisoft! Det var søren meg på tide!


 

Hva var det som var så bra med det aller første The Settlers og hvorfor ble jeg så hekta på spillet? For det første, det var forut sin tid spesielt med tanke på at man kunne spille i splitscreen på Amiga 500. For det andre, spillet var strategisk slik at man måtte passe på å samle inn nok resurser til et velfungerende samfunn. For det tredje så måtte man utforske verdenen slik at man hele tiden kunne utvide området og for det trengtes soldater. Disse soldatene forsvarte ikke området sitt om de ikke fikk betalingen i gull. Gullet ble plukket ut av gruvene, men videreforedlet av en gullsmed. Gruvene igjen trengte mat for å jobbe og for å få til mat så var det enten å fiske eller å få opp et godt landbruk med korn som igjen kunne bli til brød. Kornet igjen gikk også til griser som igjen ga kjøtt. Alle disse leddene var viktige i spillet og som igjen sørget for at man som spiller måtte følge godt med.
 


 

Nå er altså et nytt The Settlers spill på tur og gjennom den pågående spillmessen Gamescom har Ubisoft benyttet seg av å annonsere spillet. De lover at de skal holde på tradisjonene slik at man opplever det kommende spillet slik vi gjorde med det første. De tre første spillene var veldig tro mot det klassiske første spillet og nå lover altså Ubisoft at de skal tilbake til røttene igjen med deres kommende spill. Selv om de kommer med en velkjent oppskrift så lover de nye ting i spillet. Spesielt matsystemet skal bli nytt og som igjen gjør spillet enda mer kompleks. 
 


 

Sammen med annonseringen på Gamescom har Ubisoft kommet med en video og gjett om jeg likte det jeg så i videoen. Nå gleder jeg meg sykt mye til høsten neste år for da skal The Settlers nemlig lanseres. Så venter jeg på mer info om spillet og skal følge med med store øyne når noe nytt dukker opp. 
 


 

Har du noe forhold til denne spillserien som til nå inneholder åtte spill? Gleder du deg til dette kommende The Settlers? 
 

 

#thesettlers #games #gaming #spill #ubisoft #gamer #game #pc #pcspill #spilling #gamescom #amiga500 #bluebyte

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Endelig Ubisoft! Det var søren meg på tide!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top