Jeg flipper totalt ut…


 

Det er en ting som har fulgt meg opp i gjennom årene siden jeg var en liten gutt og det er flipperspill. Vet ikke hvor mye penger jeg har brukt på flipperspill på røykfylte kafeer, men det er nok en årslønn og vel så det om jeg hadde samlet alt i en pott. I digital form så klarte Digital Illusion (DICE kjent for Battlefield-.serien) å fange meg med deres Pinball Dreams på Amiga 500. Det var ikke mye om å gjøre at jeg ble avhengig og kunne sitte til langt på morgenkvisten selv om jeg skulle på skolen om noen timer. Slapp som et slips og trett som et aspeløv så var det ikke noe moro og sitte på skolebenken og høre lærerne preike om landets historie. Skulle nesten tro at man flippet helt ut, men i dag så vet jeg bedre og sitter på langt nær ikke så langt på natt og spiller. 
 


 

I de siste to årene har jeg vært fanget av flipperspillene Pinball FX2 og Pinball FX3. Jeg har kjøpt så og si alle pakkene som har blitt lansert til spillene og spesielt den siste har jeg gledet meg stort til. Williams sine pinballspill er legendariske og nå finnes disse på Pinball FX3. Gjett om jeg har blitt hekta da. Nå bruker jeg nesten hver eneste mulighet for å spille og det med min MadCatz gamepad. Å bruke gamepad funker helt fantastisk og skjønner ikke at jeg ikke har gjort det før. 
 


 

I denne Williams-samlingen finnes spillene The Getaway: High Speed II, Junk Yard, Medieval Madness og Fish Tales. Dette er flipperspill som jeg har brukt mye tid på og sist men ikke minst masse penger. Nå trenger jeg ikke å bruke så mye penger på nyte flipperspill lengre, okei da sjø, bortsett fra flipperspillet som står hos Otto’s som holder til som nær nabo. Der står det et Ghostbusters flipperspill som jeg har førsteplassen på. Opplevelsen med det flipperspillet kommer jeg tilbake til i en senere anledning. 
 


 

Her er forresten litt om de fire Williams-spillene som nå har kommet med i Pinball FX3; 
 

● THE GETAWAY: HIGH SPEED II:
Okay, buddy Pull over Pull over NOW!!! Time to press pedal to the metal and shift into high gear!

 

● JUNK YARD:
The meanest game in the whole darn town! Sneak in and rummage through Crazy Bobs Cosmic Salvage. Collect junk and pick up fireworks to build your flying jalopy!

 

● MEDIEVAL MADNESS:
Behold the Renaissance of Pinball! Defeat the king and all his men to stop the madness and restore order to this great land.

 

● FISH TALES: 
Lets you Catch Em All Hook, Line and Sinker! Can you get a score thiiisss big? Just remember leaderboards dont lie!

 


 

Det er også verdt å nevne at disse pinballklassikerne kommer i to versjoner av hvert spill. Det vil si en klassisk versjon og en oppdatert versjon. I den klassiske versjonen har Zen Studios kjørt på med samme fysikk som du finner i de orginale flipperspillene og dette er noe som virkelig kommer frem under spillingen. Dette igjen gjør at det blir ekstra utfordrende, for det har alltid vært forskjell på digitale flipperspill og skikkelige mekaniske flipperspill. Denne forskjellen er borte i tilleggspakken med Williams-flipperspill og det er så herlig. 
 

Så om du er fan av flipperspill så anbefales Pinball FX3 som finnes til Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch og på Steam. Mange, mange herlige flipperspill som kan nytes så mye du bare vil uten å bruke masse penger på det. 
 

Liker du pinballspill? Har du Pinball FX3? 
 

IHevqQCVyV4
 

#pinballspill #williamspinball #flipperspill #spill #gamer #games #gaming #game #spilling 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top