Endelig badmintontrening på Snåsa den 12. juni!

 

Nå er det en god stund siden jeg har hatt anledning, men den 12. juni prøver jeg meg på å samle badmintonspillere på Snåsa for en trening. Her vil det bli gode muligheter å vise sin badmintonglede og det i Snåsahallen. Skal ærlig innrømme at jeg har hatt litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har hatt anledning før nå til å kjøre en skikkelig badmintonøkt på Snåsa. Badminton er en idrett som kan spilles av alle. Nå er vi inn i en periode hvor man kan se badmintonglede som spres litt over alt ute i bakhager, på campingplasser, i gata, på stranden eller hvor det måtte være. 

 

Klokken 15:30 drar vi i gang med badmintontreningen og holder det gående frem til kl. 17:00 noe jeg gleder meg sykt mye til. Er det en idrett hvor hele familien kan samle seg om så er det nettopp badminton. Visste du at badminton er verdens raskeste racketidrett? Jupp, faktisk er en smash målt i over 500 km/t og da kan du tenke deg for en reaksjon en må ha for å fange opp en ball i denne farten. Jeg sammenligner badminton med å spill sjakk. Du må hele tiden tenke flere trekk i forveien. 

 

 

Badminton er også en veldig fin krossoveridrett. Det vil si, om du er aktiv i volleyball, så er badminton en perfekt idrett å drive på si. For i badminton trener du spent, reaksjon og bevegelse. Alt dette passer perfekt i volleyball på lik linje som også i fotball. Raske bevegelser er noe som kjennetegner badminton og derfor er det flere som spiller badminton sammen med f.eks. en hovedidrett. 

 

Kommer du på badmintontrening;
Sted: Snåsahallen
Dato: 12. juni
Tid: 15:30 til 17:00 

 

Velkommen skal du være for noen slag med badminton <3

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top