Badmintonglede på Snåsa!

 

Den 7. november dro undertegnede fra Orkanger og til Snåsa for å holde en introduksjon av badminton. Dette var i sammenheng med den offisielle åpningen av den sprit nye flerbrukshallen på Snåsa. For meg var det en ære å kunne få lov til å være en del av dette. Badminton er en aktivitet som alle kan holde på med uansett alder. Det beste med badminton er at den heller ikke er så kostbar som mange andre aktiviteter kan være. En rimelig og grei racket til rundt 500-600 kroner til å starte med, gode innesko og selvsagt klær for anledninger er stort sett det som trengs. Selvsagt, etter hvert kan man kjøpe inn badmintonballer og evt. oppgradere racketen om en vil stase enda mer.

 

 

Badminton er god mosjon og gir perfekt koordinasjonstrening hvor man bruker så og si alle muskler. Dette er styrken til badminton i tillegg til at gir mestringsfølelse til de store gullmedaljer. Som om ikke det er nok, badminton er sosialt spesielt. Man kan spille single eller double. Har man en venn så er det ikke noe problemer å spille sammen mot andre par. Selv spiller jeg mest double når jeg er på trening eller kamp. Om jeg virkelig skal kjøre meg så blir det også single. Single gir mest mosjon, men krever også mest av en som spiller. 

 

 

Dessverre er tiden slik at mange er syke. Dette var også noe som slo til for vår del. Den ene meldingen etter den andre tikket inn om fravær på grunn av sykdom. Litt synd var det, men de som kom på introduksjonstreningen fikk kost seg skikkelig. Vi kjørte bevegelsestrening, badmintonstafett samt sjekke ut hvem som hadde best treffsikkerhet. For den som hadde det vanket det en premie. Alle som kom på treningen syntes det var moro og for mitt sitt vedkommende som tok turen oppover til Snåsa for dette, så varmet det selvsagt å høre det. 

 

 

Søndag 21. november planlegges det å kjøre trening i flerbrukshallen og da fra kl. 16:00 til 18:30. Dette gleder jeg meg stort til. Håper da at enda flere får muligheten til komme på trening. Jo flere, jo artigere blir det. 

 

 

Da er det bare for meg å ønske velkommen til nok en trening for Snåsa Badminton den 21. november fra kl. 16:00 til 18:30 i flerbrukshallen

 

 

Velkommen! 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top