Yonex Orkland Open en suksess fra start til slutt!

Det er en liten stund siden vi i Orkanger Badmintonklubb arrangerte Yonex Orkland Open. Endelig har man landet litt og kan ta seg igjen med et aldri så lite blogginnlegg som beskriver verdens første turnering med Yonex her på Orkanger. Selv om vi som arrangørklubb visste at timeplanen for øyeblikket er pakket med turneringer så tok vi sjansen med å arrangere Yonex Orkland Open i begynnelsen av november. 

 

Å si at turneringen ble en suksess er det ingen tvil om. Etter å ha fått en god del tilbakemeldinger fra deltakere kunne vi konstatere at Yonex Orkland Open er kommet for å bli. Veldig gode tilbakemeldinger ble det. I løpet av turneringen ble det spilt over 200 kamper. Det ble kjempet på liv og død, jubel, blod og svette. 

 

Selv deltok jeg som superreserve. Sammen med dobbelmakkeren min klarte vi oss rimelig bra og vant to kamper og tapte en. Det kan man ikke klage over selv om vi egentlig burde ha vunnet alle tre. Men nok om mine “bragder”. Turneringen samlet deltakere fra land og strand, men hvor majoriteten i grunnen var fra rundt omkring i nærområdet. Sosialt ble det og utrolig god stemning. 

 

Alle mine barn var også med på turneringen og spilte kjempebra. Hadde blant annet hentet barna fra Snåsa slik at de fikk muligheten til å delta. Selv om det ble en noe stressende helg og hvor jeg i tillegg hadde en kjøretur på til sammen tolv timer, så var det verdt det. Ned til det minste sekundet var det verdt det. Spesielt når jeg vet hvor mye det betyr for mine barn når det kommer til badminton og at de ikke har mulighet til å spille noe på Snåsa utenom sommeren. Praten til og fra Orkanger gikk mye på badminton. Forventninger og erfaringer ble delt. Begge de to har virkelig utviklet seg godt selv om de ikke har noen treningsmuligheter der de bor. Sikkert badmintongenene som slår til…hehe. Begge mine bonusbarn var også i ilden under Yonex Orkland Open hvor også de spilte godt. For dem hjelper treningen de deltar på. Moro og se på og er stolt over dem alle. 

 

 

Vi fikk også Wingborg Sport AS til å stille på stand for Yonex og Kawasaki. Dette ble et meget populært innslag hvor gjengen bak solgte godt med utstyr. Å ha en stand av denne sorten er utrolig bra og skaper enda mer dybde i en slik turnering. Viktig med stands under slike arrangementer. Med godt utvalg, meget gode priser og gode selgere så kunne ikke dette blitt mer perfekt sett fra klubbens side. Et godt opplegg fra start til slutt. 

 

En annen ting, jeg må også benytte anledningen å invitere dere alle til Orkla Cup til neste år. Vår store og meget populære cup som kan smykke seg med å være en av de største cupene i Norge åpner dørene den 1. mai og holder det gående til 3. mai. Det vil med andre ord si at du må holde av denne første helgen i mai til Orkla Cup i badminton

 

Helt til slutt vil vi i Orkanger Badmintonklubb takke våre sponsorer og uten disse hadde vi ikke klart å få til et så suksessrikt arrangement. En meget, meget stor takk til våre sponsorer; 

 

Orkla Sparebank
Orkland Energi
Stena Recycling
Varig Forsikring Orkla
G-sport Amfi Orkanger
Vormstad Bil
Pizzabakeren Orkanger
Møller Bil Orkanger
Nøsen & Co AS
Nr 1 Adressa-Trykk
Orkdal Gjenvinning

 

Vil også rette en kjempestor takk til alle de som stilte opp for oss! Tusen <3 lig takk alle sammen!

Så er det bare å takke alle deltakere for at de var med på å gjøre Yonex Orkland Open til et fantastisk arrangement!

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top