Innherred Showdown er suksess på alle plan!

 

Sist helg ble Innherred Showdown arrangert på SSA Steinkjer. Her var gamere fra den nordlige delen av Trøndelag samlet til kamp i spillene Overwatch 2 og Rocket League. Gjennom kvalifiseringer hos Levanger E-sport, Verdal IL E-sport, E-sport Inderøy og til slutt Huze E-sport. På lørdag barket disse sammen om hvem som er best i Overwatch og Rocket League. 

 

 

For det første var hele eventet bygd opp på en profesjonell måte med en scene hvor lagene kunne benke seg til å kjempe mot hverandre. Foran scenen var det gjort klart for publikum slik at de som ønsket kunne sette seg ned å se kampene pågå. Videre var det innleid en sykt god kommentator og til slutt en vert som tok oss igjennom eventet. Alt sammen var sydd sammen på en mesterlig måte. 

 

 

Før Innherred Showdown kunne starte snakket ordfører Inger Berit Lein noen gode ord om satsningen for e-sporten på Innherred. Hun mente at denne typen satsning er bra og noe som kan sette Innherred skikkelig på e-sportkartet.

 

 

Opp i alt dette hadde jeg sammen med min gode venn Trond Rune Trøan gjort klar for gamingunderholdning og konkurranser for alle som ønsket. Her kunne man konkurrere i Mario Kart 8 Deluxe, Gran Turismo 7 og til slutt et klassisk brett i Pinball FX3. Som om ikke det var nok, vi kjørte også en “planken” konkurranse hvor vi skulle kåre den som holdt ut lengst i planken. 

 

 

Av premier kunne deltakere vinne fete gamingprodukter fra SureFire noe som ble veldig populært. Mange vinnere kunne stikke hjem med produkter fra SureFire. Bedre enn dette kunne det ikke bli. De som fulgte med streamen til Innherred Showdown kunne vinne et Kingpin M1 60% mekanisk tastatur og Kingpin X2 gaming tastatur fra SureFire. 

 

 

Stedet hvor Innherred Showdown ble arangert passet perfekt. Mange syntes dette var den perfekte plassen. For å få det hele spikret sammen var blant annet Storken Media en stor bidragsyter og satte rammene perfekt på plass for arrangementet. 

 

 

Alt i alt er jeg, som mange andre også, veldig godt fornøyd med arrangementet. Er også veldig glad for at jeg og Trond Rune Trøan fikk anledning å underholde med gaming på dette eventet. Videre må jeg berømme alle de som har vært med på å bygge opp alt i rundt Innherred Showdown og arrangementet lørdag 11. mars. Her har det blitt lagt ned en fantastisk jobb. Det er mye man kan bygge videre på og sørge for at man får til en stor e-sport satsning her i regioen. Gjennom bildene kan du selv se hvordan det hele var lagt opp. Profesjonelt, underholdende og noe som samler gamerne her i regionen. La e-sporten vokse og se at dette lønner seg godt både for regionen og sist men ikke minst regionalt. Det er mange som er fornøyde med Innherred Showdown og nå gleder jeg meg stort til neste anledning hvor jeg kan komme og underholde med gaming. 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top