Nå er det ikke lenge igjen til årets høydepunkt!

 

Egentlig skulle jeg ha skrevet dette blogginnlegget for en stund siden, men så har det vært så mye som har skjedd at jeg hele tiden har utsatt det. Nå er det på tide at jeg får summet meg til det og skrevet litt om et av årets store begivenheter her i Orkanger, nemlig Orkla Cup i badminton. Den 27. og 28. april går cupen av stabelen og trekker til seg deltakere fra nær sagt alle landets kanter. Det vil si, det kommer deltakere fra nord til sør, fra øst til vest. Til og med kommer det deltakere fra Tyskland og England i år og det sier litt over hvordan ryktet av Orkla Cupen har sprett seg noe vi som arrangør er veldig glade over.

 

Som vanlig vil det bli spilt par, tre hundre kamper. Som vanlig vil det bli både glede, sorg, bannskap, jubel, blod og svette. Som vanlig vil det bli delt ut flotte premier til spillere i alle klasser og som vanlig vil dette skje på Orkanger i løpet av april måned. Faktisk feirer Orkla Cup i badminton fem års jubileum og har befestet seg som en av de beste og største cupene i badminton i regionen og Norge noe som virkelig er noe å være stolt over.

 

For mitt sitt vedkommende er det andre året med Orkla Cupen, men for Jan Aage Nyborg og Erik Winger er det femte året på rad at cupen arrangeres. Takket være dem så er dette en cup som legges merke til i badminton-Norge noe jeg selvsagt er utrolig glad for. En slik cup krever mange, mange timer dugnad og takket være mange av våre medlemmer så kan vi år etter år arrangere Orkla Cupen.

 

 

Jeg har meldt meg på som superreserve og sa at jeg skulle bli med om noen manglet en makker i double. For denne helgen som cupen arrangeres har forloveden min bursdag og da fant jeg ut at jeg ikke skulle melde meg opp i alt som var og heller prøve å være mer tilstede enn bare å spille. Jeg har også tatt på meg å være hallhjelper og sammen med Kim er vi “sjefene” for Orklahallen. Forloveden min har fått det ærefulle oppdraget å være fotograf under cupen. Tidligere har hun vært det ved interncupen noe hun klarte med glans.

 

Nå er det altså ikke mange dagene igjen til Orkla Cup 2019 går av stabelen og jeg skal ærlig innrømme at jeg er meget, meget spent. Mye som skal klaffe for å få til et godt arrangement, men heldigvis har vi rutinerte folk i arrangørgruppen noe som gjør at man kan senke skuldrene litt. Det er alltid spennende når såpass store cuper skal arrangeres og mye kan skje, men vi er klare til å ta imot det som kommer og ja, det kommer til å bli stor stemning i Orklahallen under årets arrangement.

 

En annen gruppe som gjerne må få en stor takk for at dette lar seg gjøre er våre mange sponsorer. På listen finner vi blant annet Orkla Sparebank, Orkland Energi, Gjøvaag AS, Kontorplan, Møller Bil Orkdal, Gjensidige Orkla, Bårdshaug Herregård, Siko AS, Nr 1 Adressa-Trykk, G-Sport Amfi Orkanger, Elkem Thamshavn, Trondheim Kulde, Washington Mills, Retura og Revisorgruppen Orkla Trøndelag AS. Yonex Norge vil ha stand under cupen og her vil man kunne kjøpe det nyeste innen utstyr for badminton og jeg gleder meg til å se hva de kommer med av spennende ting og tang.  En meget stor takk til denne gjengen som er med og sponser Orkla Cup 2019 og vårt store femårsjubileum.

 

 

Skal se om jeg får tatt noen bilder selv under cupen og dele dem med dere etter hvert. Gleder meg og gruer meg nå og er spent som rakkern. Om du vil vite mer om cupen så gå inn på denne linken.

 

Spiller du badminton og har du prøvd det? Om du ikke har gjort det så anbefales dette. For i denne idretten trener du alle muskler du kan tenke deg.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top