Gode råd for deg som skal spille Cities Skylines 2!

 

I dag er det kun tre dager til lansering av kanskje et av årets aller største og mest etterlengtede spill, nemlig Cities Skylines 2. For en som har spilt det første, kan ikke 24. oktober komme fort nok. Jo nærmere datoen vi har kommet, jo mer har jeg drømt om spillet (foruten det å drømme om jobben da…). Det vil si, jeg har har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til spillet. Dessverre har det den siste tiden kommet noen skumle “skyer” over horisonten. Disse skumle skyene har virkelig fått meg til å stusse litt over om jeg har PC god nok til å drive spillet i den settingen jeg virkelig ønsker. Jeg ønsker at grafikken i spillet skal være så virkelighetstro som overhode mulig og hvor detaljgraden skinner mot deg med sin prakt. Dessverre vil nok mange, kanskje jeg oppleve lagging og FPS-dropp etter hvert som byen vokser. 

 

 

Mange som har litt eldre PCer vil kanskje oppleve at spillet virkelig skuffer grafisk. Til og med kan det være uspillbart for noen. Derfor er det viktig at man setter seg litt inn i hva Cities Skylines 2 krever av maskinen din før du evt. får tak i spillet. Har du f.eks. Game Pass kan du prøve spillet her før du evt. går til innkjøp av det. Tilbake til hvor krevende spillet kommer til å bli. For ikke så altfor lenge siden “oppgraderte” utvikleren Colossal Order sine minimum -og anbefalingskrav for Cities Skylines 2. De har sågar skrevet at de ikke frem til nå har klart å optimaliserer spillet så godt som de hadde håpet. Det vil igjen si at spillet vil være ganske så krevende selv for middelmådige PCer. For konsolleiere kom utvikleren med dårlige nyheter. De må vente til våren før de kan sette seg ned og spille Cities Skylines 2. Her er jeg sammen med mange andre, sikker på at den finske utvikleren kommer til å bruke mye tid på å optimalisere spillet maksimalt slik at FPSen i spillet blir så god som mulig. 

 

 

Når det er skrevet så kom jeg over en Youtube-video som forklarer ting ganske så bra. Her får man ett innblikk i hvordan man kan stille inn spillet best mulig til sin PC. Her kommer jeg til å tweeke godt før jeg slår meg til ro med den FPSen og grafikken jeg ønsker i Cities Skylines 2. For meg betyr grafikk, detaljer i slike spill sykt mye. Derfor kommer jeg også til å prøve meg mye ut før jeg finner de rette innstillingene i spillet som passer meg og min PC best. 

 

 

Nå er det altså kun få dager til Cities Skylines 2 lanseres. Jeg gleder meg, men er også litt spent på hvordan spillet vil kjøres på min PC som ligger mellom middelmådig til høy skala. Er nok ikke alene om å være spent. Derfor kan ikke tiden før spillet lanseres den 24. oktober ikke gå fort nok. Nedenfor ser du en video som virkelig tester ut ulike innstillinger, hardware med mer og som anbefales å se i sin helhet nå dagene før spillet lanseres. Kanskje dette få deg på andre tanker i forhold til om du skal kjøpe det eller ikke. 

 

 

Hvor godt tror du at Cities Skylines 2 vil kjøre på din PC? Vil du heller spille det på konsollen din? Hva gleder du deg mest til med spillet? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top