Er dette ett av årets mest etterlengtede spill?

 

Nå er det under en uke til ett av årets mest etterlengtede spill lanseres til PC! En hel verden av bybyggere venter spent på spillet. Selvsagt er det Cities Skylines 2 det er snakk om. Den finske utvikleren Colossal Order (kjent for Cities in Motion-spillene og Cities Skylines) har helt siden de annonserte spillet sluppet diverse videoklipp hvor de forteller oss bybyggere hva vi har i vente. Selv har jeg vært stor fan av SimCity fra Maxis og EA siden det første så dagens lys i 1989. Det har godt med tusenvis av timer med bygging av ulike byer. Det ble ikke mindre med utgivelsen av Cities Skylines i 2015. Da først fikk jeg virkelig se hvordan et bybyggespill skulle være. Med åpne armer slukte  jeg Cities Skylines etter å ha blitt ganske så skuffet over SimCity 2013. 

 

 

Nå er altså Cities Skylines 2 på tur og jeg gleder meg så sykt mye at jeg ikke har ord. Har sett alle videoer. Sett at diverse creators har bygd opp den ene byen etter den andre. Nå venter jeg selv på å kunne starte opp en metropol. Cities Skylines 2 lanseres nemlig til PC den 24. oktober noe som har vært spikret en stund. Nå er det altså under en uke til spillet slippes og gud som jeg gleder meg. Etter å ha sett alle de “nye” tingene vi får servert i denne oppfølgeren, kommer vi til å få en helt ny følelse i hvordan et bybyggespill skal være. En av tingene jeg virkelig ser mest frem til med spillet er sesongvariasjonene. Det vil si, du har vår, sommer, høst og vinter. Selvsagt etter hvor i verden du velger å bygge din metropol. Var det noe jeg likte svært godt i Cities Skylines, var snøen som kommer dalende ned over byen din. I Cities Skylines 2 får du oppleve alle sesonger noe som virkelig får meg til å sikle. 

 

 

Av andre ting som jeg gleder meg til er kamerafunksjonen, AI-en til trafikk og transport, hvordan innbyggerne oppfører seg ved ulike værtyper, vei og stibyggingen…pluss masse annet. Mest av alt, jeg gleder meg til å se hvordan de ulike sesongene varierer. Kun en ting som jeg er veldig spent på og det er hvor krevende spillet kommer til å bli for PC-en min. Jeg føler jeg har en rimelig bra gamingPC, men kunne gjerne ha tenkt meg og oppgradert prosessoren. Her får en se med tiden. Skjermkortet, RAM-en og lagringen til spillet kommer til å gå bra. For ikke lenge siden økte nemlig Colossal Order maskinkravene for hva som er best for spillet. Selv om jeg ikke kommer til å slite så altfor mye, vil nok de med litt eldre PC-er dessverre gjøre det. 

 

 

Den 24. oktober er det altså klart for Cities Skylines 2 og jeg gleder meg stort. Det er kun 6 dager til. Gud som jeg gleder meg. Dette kommer til å bli helt konge. Vet med meg selv at dette spillet kommer til å få sykt mye oppmerksomhet. Håper inderlig at det også i tiden fremover kommer masse spennende nyheter fra både Colossal Order samt at moddemulighetene kommer på plass slik at en hel verden bybyggere kan bidra med egne kreasjoner som bygninger, kjøretøy, parker ++ til spillet. I følge Colossal Order vil det ikke finnes noen nye ting andre har lagd, men etter hvert vil denne funksjonen bli lagt til spillet. Vi vil heller ikke kunne laste ned ting og tang til spillet via Workshop på Steam. Her kommer en egen funksjon i spillet hvor også de som skal ha spillet til konsoll kan benytte seg av. 

 

 

Nå er det ikke annet enn å fortsette nedtellingen til Cities Skylines 2 lanseres. Dette skal bli helt magisk rett og slett. Hva gleder du deg mest til med spillet?  

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top