Omtale: Skullcandy Crusher ANC – Rett og slett magisk lydopplevelse!

Reklame | Tura Scandinavia AS

 

Den 7. oktober var en stor dag for meg. Da ble jeg og min kollega invitert på tur til London med Clevertouch. Under denne turen skulle vi bli oppdatert med det som skjer i fremtiden for disse geniale interaktive skjermene. Under turen med fly fra Værnes til Oslo Gardermoen og fra Gardermoen til Gatwick hadde jeg et stort savn. Et skikkelig headset med god lyd. For med små øreplugger ble liksom ikke turen den samme hvor flystøyen var umulig å få bort. Selv om man sov hørtes flystøyen i det fjerne. Da hadde det vært godt med et headset hvor man kunne stenge ut alle lyder utenfra, høre på favorittmusikken…blant annet slik man kan gjøre med Skullcandy Crusher ANC.

 

 

Okei, opp i gjennom årene har jeg testet og brukt en god del headset i forskjellige prisklasser. Alt fra en verdi på en liten hundrelapp til par, tre tusen kroner. For å si det slik, det har søren meg vært mye forskjellig kvalitet på det jeg har opplevd av headset. Flere hundre headset har gått under lupen min, men det er ikke mange som har gått opp med flagget til topps. Kun et bitte lite fåtall har klart det mesterstykket. Som DJ i en god del år ble jeg fort nøye med hvordan lyden skulle være. I en tid hvor jeg hadde lydanlegg, diverse lysanlegg, strobe, black light i tillegg til over 1000 cd-plater. Dro fra sted til sted og spilte. Alt fra russefester, diskotek til 4H-leire m.m. fikk jeg prøvd meg på. Lyd ble da en meget viktig del av livet. Etter en stund på veien ble DJ-livet lagt på is og gamingen mer fremtredende. Da videreførte jeg viktigheten med god lyd spesielt når jeg spilte spill. I spill som Battlefield 2 som det aller første spillet jeg spilte online sammen med mine venner i Trønderbataljonen, var det viktig å høre hvor motstanderne skjøt i fra eller befant seg. Fra da og frem til i dag har lyden betydd mye. For er det spill jeg virkelig liker godt så er det spill hvor viktigheten med å høre fienden betyr mye slik som i Battlefield-spillene. Da må man ha et godt headset for å kunne klare det.

 

 

I dag er jeg virkelig prisgitt å ha denne muligheten. I dag er jeg så innmari heldig å oppleve et headset fra Skullcandy som heter Crusher ANC. Dette er et trådløst headset med Bluetooth-teknologi. For å være helt ærlig så er det en god stund siden jeg har testet noe som er så bra som dette headsetet både til å se film, å høre på musikk eller selvsagt artigst av alt, spille spill. Headsetet ser i grunnen veldig likt ut som andre headset av samme type. For å si det slik, beskrivelsen “ulv i fåreklær” passer så inn i granhampan Skullcandy Crusher ANC. Headsetet ser så uskyldig ut, men gud bevare meg vel, for et headset. Bøylen er lagd av lett materiale som gjør at du kan sitte med det på timevis uten at du kjenner det trykker om hodet og ørene. Dette er det ikke alle headset som kan smykke seg med å klare. Har opplevd headset som har vært så pressende på hodet og ørene at jeg har måttet legge det fra meg etter et par timer. Da er det ille for vi gamere gir jo oss ikke så lett. Timene flyr avgårde når man koser seg med gaming. Derfor er det også viktig å ha et headset som da ikke er for tungt, ikke klemmer om hodet og ørene eller gjør det svett rundt ørene. Her har Skullcandy gjort en meget godt jobb. Bra design sørger for at du kan sitte time etter time med Crusher ANC.

 

 

På venstre øreklokke sitter powerknappen (pareknappen for Bluetooth) i tillegg til en knapp som kan skrus opp eller ned. Denne knappen styrer hvor mye “haptic” bass du vil headsetet skal gjengi. Helt innerst mot øreklokkene sitter ledlys som blant annet viser statusen på headsetets battertid pluss at det er på. Når lyset begynner å blinke så er det på tide å lade det opp. På høyre sidesitter medieknappene, Den midterste knappen starter og stopper musikk, film m.m. Knappen ovenfor styrer volum opp eller hopp til neste sang. Knappen nedenfor styrer volumet ned og hopp tilbake på låtlisten din. Om du har koblet til telefonen din kan du også svarer telefonsamtaler med knappene på høyre side. Videre finner du inntaket for opplading av headsetet og på ti minutter lader du opp til 3 timers bruk. Da kan du tenke deg hvor fort det tar å lade opp headsetet til maks 24 timers brukstid før det må lades igjen. Også her er jeg mektig imponert rett og slett. Kan bruke headsetet utrolig lenge før jeg trenger å lade det opp. Har aldri opplevd makan…

 

 

En annen ting som jeg ikke skulle tro jeg ville si, men jeg er helt forelsket i den trådløse verden akkurat nå med Crusher ANC fra Skullcandy. Snakk om frihet. Frihet til å kunne bevege seg hvor man vil hvor enheten som spiller av musikken ligger et stykke unna. Radiusen på headsetet ut i fra det jeg har prøvd er minst ti meter. Det vil si mobilen kan ligge et godt stykke unna før at du mister kontakten med headsetet.

 

 

En annen ting som jeg nevnte litt lengre opp i teksten, Skullcandy Crusher ANC har egenskapen å stenge ut omkringstøy. Med å holde i fem sekunder på venstre øreklokke så aktiverer du denne egenskapen og da skal det mye til før du blir forstyrret i lydopplevelsen din. Om du vil høre det som skjer rundt deg så er det bare å slå av støyreduksjonegenskapen i headsetet. Denne egenskapen har jeg benyttet meg en del av. Spesielt når jeg spiller spill og vil kun fokusere på det som skjer i spillet. Da er denne egenskapen flittig brukt. Viktig å være fokusert, noe som en må i spill som Battlefield V som jeg for tiden spiller.

 

 

Om du laster ned appen til Skullcandy Crusher ANC så har du virkelig mulighet til å utnytte headsetet godt. Her kan du til og med finne den mest perfekte lydinnstillingen du kan tenke deg. Det vil si du kan få headsetet til å justere din egen personlige lyd og styrke ut i fra hørselen din. Snakk om genialt, spesielt for en som har litt svakere hørsel fra før av. Da kan man finne den rette lydinnstillingen og likevel kunne høre godt om man hører musikk, ser film eller spiller spill. Når jeg først er innpå app. Med Skullcandy Crusher ANC følger også appen Tile med. Denne appen sørger for at du har full kontroll hvor headsetet ditt befinner seg. Denne appen sørger altså for at du slipper å være redd for at headsetet ditt blir borte. Tvert det slås på så fanger appen Tile opp hvor headsetet ditt befinner seg. Genialt!

 

 

Nå har jeg fått testet Skullcandy Crusher ANC godt i forskjellige sammenhenger. Spesielt når jeg gamer har headsetet virkelig fått kjørt seg. Da har det blitt spilt spill som Battlefield V, Pinball FX3, Transport Fever 2, Cities Skylines og sist men ikke minst Far Cry Primal. I alle disse spillene var headsetet i en klasse for seg selv.  Mens jeg spilte prøvde jeg ut Ventrilo, Skype, Discord, Microsoft Teams, Makan til godt lydbilde skal man lete lenge etter. Det er sjelden jeg er så imponert som jeg er nå over et headset som jeg er nå. Er nok blant de tre beste headset jeg har brukt opp i gjennom min årelange tid som gamer.

 

 

Om du er på utkikk etter et headset som for det første har sykt god balansert lyd med gjennomtrengende bass om du vil ha behov for det. For det andre vil ha et trådløst headset som kan brukes rundt 24 timer og for det tredje er utrolig behagelig i bruk, så får guds skyld vurder Skullcandy Crusher ANC. Dette er et av de beste headsetene jeg har testet. Det er ikke noe problem å sitte time etter time med headsetet på hodet. Det kjennes knapt at du har det der. Skullcandy Crusher ANC er så og si perfekt på alle mulige måter. Selv flere av mine venner er imponerte og som sier at dette er noe av det beste de har prøvd. Så da må vi bare bøye oss for gjengen bak dette headsetet. Stor applaus til Skullcandy fra meg.

 

 

 

Om du vil vite mer om headsetet så gå inn på denne nettsiden.

 

 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top