Orkla Cup 2022 en stor suksess!

 

Nå er det en liten stund siden vi i Orkanger Badmintonklubb arrangerte Orkla Cup 2022. Derfor er det i grunnen på tide at jeg kommer med en aldri så liten oppdatering på hvordan det gikk. For det første, Orkla Cup 2022 var vårt første arrangement etter at Koronapandemien slapp taket. Det vil si, vi var innbitte på å sørge for at arrangementet ble så bra som overhode mulig. For det andre, vi viste at det kom til å bli veldig hektisk. Spesielt med tanke på at det ble deltakerrekord. Over 240 deltakere fra 20 klubber meldte seg på, noe som aldri før har skjedd. Med denne påmeldingen var vi også klare på at det kom til å bli spilt over 500 kamper før vi søndags kvelden kunne rigge ned.

 

 

Med en slik størrelse som Orkla Cup 2022 fikk, så plasserer det oss på kartet som en av de største turneringer i Norge. Dette er selvsagt helt fantastisk og noe som gir mersmak til å skape mer badmintonglede. En annen litt mindre turnering som vi selvsagt må nevne og som vi arrangerer er Midtsommernatt på Vinstra 2022. Denne turneringen arrangeres for 30. gang og blir et aldri så lite jubileum i år. Vi i klubben gleder oss stort til det som kommer og det vi kan bidra med for å skape skikkelig badmintonglede i vårt langstrakte land. 

 

 

Uansett, for å få et slikt arrangement til å bli en suksess krever sitt og her er det ikke annet enn å ta av seg hatten for dugnadsgjengen som gjorde en fantastisk innsats. Her må jeg som leder virkelig berømme gjengen som var med på denne gedigne dugnaden som Orkla Cup er. For uten disse flotte menneskene så hadde det ikke blitt Orkla Cup. Vi fikk også meget god hjelp i sekretariatet av Adrian Olsen Loe-Pedersen og Ingrid Marie Bruvold fra Tromsø (som også var med som deltakere). Her førte de Orkla Cup trygt i havn med sin ekspertise, noe vi i klubben veldig glade for. Spesielt med tanke på den store påmeldingen på Orkla Cup 2022.

 

Nærmest av alle deltakere fikk vi veldig gode tilbakemeldinger på gjennomføringen av arrangementet. Det deltakerne trakk frem var innholdet samle sett, kiosk, beliggenhet hvor man ligger midt i smørøyet med idrettspark med Orklandbadet som et stort trekkplaster. I tillegg sørget vår samarbeidspartner Wingborg Sport at det var mulighet å kjøpe badmintonutstyr med sitt rikholdige utvalg.

 

 

Det er heller ikke å legge under en stol at Orkla Cup 2022 var etterlengtet økonomisk. Gjennom Koronapandemien har pengene som har kommet inn gått rett ut igjen. Dette skaper selvsagt utfordringer for å kunne holde skuta Orkanger Badmintonklubb flytende. Selvsagt skal jeg ikke glemme våre sponsorer som velvillig har vært gode bidragsytere. Dette igjen har sørget for at vi i Orkanger Badmintonklubb har klart å opprettholde det tilbudet vi har for både unge som gamle. Våre hovedsponsorer er Orkla Sparebank, Stena Recycling avd. Orkanger og til slutt Kraftriket. Tusen hjertelig takk for støtten.

 

Nedenfor ser du flere av våre store og små sponsorer av Orkla Cup 2022 og en stor takk til disse:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

For å oppsummere Orkla Cup 2022 så er jeg meget godt fornøyd med gjennomføringen. Selv om vi fortsatt har flere ting som vi må gjøre litt annerledes ved neste Orkla Cup, så er vi i rute med noe som vi fortsatt håper skal være en av de største turneringene i Norge. Når det kommer til prestasjonene til spillerne i Orkanger Badmintonklubb så kan jeg som leder ikke annet enn å ta av meg hatten nok en gang. Makan til innsats og badmintonglede skal man lete lenge etter. Orkanger Badmintonklubb innkasserte et godt lass av premiehaugen noe som gjør meg svært stolt, deriblant mine barn som gjorde det helt magisk godt. Min datter kom på første plass i U15B og hvor min sønn kom på en andre plass i U19B mix double.

 

 

Det er moro å være en del av et slikt arrangement og som beviser at vi gjennom Orkla Cup setter Orkland godt på kartet. Stolt som en hane er jeg. Nå gleder jeg meg stort til neste turnering på Vinstra og til de kommende turneringer på Orkanger hvor vi kan ønske velkommen til Orklahallen. Orkanger har mye å by på og det skal vi fortsette å presentere for de som kommer til byen vår.  

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top