Over 6 år og fortsatt like populært!

 

Ett år er ikke ett år slik det føles i dag. Ett år føles mer ut som et halvt år. Det er så mye som skjer i rundt oss at vi knapt får tid til å tenke over tiden. Uansett, nå er det pitrade meg over 6 år siden et av de spillene jeg har spilt mest av alt ble lansert. Spillet har krevd nærmest krevd blod, svette og tårer. Det har også gitt glede, utfordringer, mestringsfølelse og sist men ikke minst sosial utfoldelse. Spillet jeg sikter til har gitt en hel verden kreativ underholdning hvor fantasien har fått lov til å fremtre som en god samarbeidspartner. I disse dager er det 6 år siden det ble lansert med brask og bramm.

 

 

Den finske utvikleren Colossal Order hadde kanskje ikke trodd at spillet skulle bli så til de grader populært som det har blitt. Fra før av har de utviklet simulatorspillene Cities in Motion (2011) og Cities in Motion 2 (2013). Disse to spillene banet vei for dere videre fremdrift til deres aller siste spill, nemlig Cities Skylines (26. mars 2015). Sistnevnte spill har virkelig slått an og skapt communities rundt omkring i verden mange andre spillaktører kan drømme om. Selv har jeg klokket inn 1137,5 timer (akkurat nå) med spillet. For meg er Cities Skylines terapi. Jeg elsker actionspill slik som Assassin’s Creed, Battlefield, Call of Duty, bilspill som hele tiden setter deg på prøve, men er det noe Cities Skylines klarer så er det å roe meg ned. Få kreativiteten til å blomstre med å bygge din drømmeby. Gjennom titusener med mods kan du bruke din kreativitet og lage den byen du ønsker. 

 

 

Cities Skylines er rett og slett et helt unikt spill som for meg har betydd sykt mye noe jeg også har delt på mine foredrag Spill er sunt. Spillet anbefales alle og enhver som har sansen for å ta et dypdykk i bystrukturer. Å få et samfunn til å fungere krever en god del. Da gjelder det å høre på hva innbyggerne vil ha og bygge ut i fra det du har fått inn av skatter. Alt må gjennomtenkes slik at man ikke bygger seg til ruin. 

 

 

Bildene du ser her er fra mitt prosjekt som jeg har kalt for “Dalen”. Digger å bygge i vinterlandskap. Å se snøen dale sørger for en terapeutisk opplevelse…

 

 

Nedenfor i videoen kan du blant annet få et innblikk i hvor mye spillet har betydd for verdens gamere inkludert meg. Det har blitt bygd en god del for å si det slik. Se videoen og du skjønner hva jeg mener. Har du blitt bitt av Cities Skylines-basillen? Har du klokket inn mange timer med spillet? Hva liker du best med Cities Skylines? 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top