PCen som spillmaskin skulle sakte men sikkert dø ut…

 

Hva skjedde egentlig? Da konsollene for alvor gjorde sitt inntog, var det mange som spådde at PCen som spillmaskin sakte men sikkert ville dø ut. I dag lever PCen i beste velgående som spillmaskin hvor stadig nye spill dukker opp til denne populære plattformen. Selv om undertegnede elsker konsollene, så er jeg også svært glad for å spille på min kjære spillPC. Mus og tastatur er tingen.

 

I det siste året har flere og flere spill som stort sett har vært konsollspill også blitt utgitt på PC. Dette har selvsagt ført til at PCen holder koken og beviser for gamere at den fortsatt biter i fra seg. Spill som tidligere har vært utelukkende kun for konsoll får nytt liv på PCen. En racingspillserie som kun har vært utgitt til konsoll er Forza Motorsport og Forza Horizon-serien. Disse spillene finnes nå både til PC og konsoll noe jeg selv er utrolig glad for hvor Forza Horizon-serien er noe av det beste jeg har prøvd av racingspill (stor fan av Need for speed-serien).

 

 

Nå i det siste har stadig flere og flere funnet ut at PCen lever i beste velgående som spillmaskin. Stadig flere konsollspill finner veien til PC. Er det en spillserie jeg virkelig har savnet til PC så er det Uncharted. Nylig kunne flere medier annonsere at Uncharted 4 og Uncharted Lost Legacy blir å finne på PC. Selvsagt kunne jeg ikke annet enn å juble over dette. Uncharted til PC får mitt gamerhjerte til å banke ekstra for å si det mildt. Det skal bli helt rått og få spilt spillet med mus og tastatur. 

 

En annet meget så populært spill som kun har vært å finne til konsoll er Horizon Zero Dawn. Dette spillet har kommet til PC, men hvor undertegnede ennå ikke har fått ut den berømte fingeren for å få skaffet seg, men det må jo skje med tiden. Av andre spillserier som jeg krysser alt av fingre og tær for er God of War. Også her har det versert rykter om at spillet kanskje dukker opp til PC. Skjer det, ja så jubler jeg enda mer. Selvsagt tar jeg rykter med en klype salt, men logikken for øyeblikket sier at det er sjanser for at det faktisk skjer spesielt i kjølvannet med Horizon Zero Dawn samt Uncharted. 

 

 

For meg betyr PCen som spillmaskin svært mye og har hatt ufattelig mange gode underholdende timer med spill på PC. Selv om jeg har konsoller og spille på, så blir det som oftest PCen som blir valgt. Barna derimot er mer pro konsoll. Har også sagt at den dagen det kommer fullstendig støtte til mus og tastatur til konsoll, så blir det nok konsoll på meg. Å lære en gammel hest å klatre i stige er umulig, det er det for meg å lære meg skikkelig bruk av gamepad i f.eks. skytespill. Har prøvd noen ganger, men det går rett og slett ikke. 

 

Med alle disse gode tegnene for PCen tilstedeværelse som spillmaskin, er jeg i syvende himmel. Det er så mange gode spill som kommer og som vil gi meg og andre PCspillere verden rundt en knakende god spillfremtid. Er så mye bra å se frem til av spill rett og slett. 

 

Hvilket format spiller du for det meste dine spill på? Konsoll, mobil/nettbrett eller PC? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top