Så kom det litt snø og nesten som forventet…

 

I starten på november spådde jeg når den første snøen ville komme. Da hentydet jeg til at Kong vinter ville komme på besøk etter den 20. november. Litt moro er det at i dag står det 19. november på kalenderen. Så og si rett ble det i spådommen altså. Det å se tendensene i været er ikke like enkelt alle ganger, men inn i mellom kan man se det. Da blir det også litt lettere å kunne spå været. Her i Orkanger sentrum kom altså den første snøen i årets vintersesong den 19. november. 

 

Kan fort innrømme at det er seint i forhold til normalen. Senhøsten har vært mild og god på mange måter hvor snøen mer eller mindre har vært fraværende. Synes at snø er fint, men praktisk er det på langt nær ikke. For meg kunne det gjerne ha vært sommer nesten hele året. Kun snø fra 1. desember til og med 1. januar. Mellom disse datoene kunne jeg mer enn gjerne hatt sommer, sol og varme. 

 

Å få i pose og sekk er nok ikke å forvente, men når det først skal være vinter så vil jeg ha skikkelig vinter som da jeg var liten. Nå er Kong vinter en skygge av seg selv. Sjelden er en vinter stabil med fem minus og strålende skiføre. Nei, vintersesongene de siste 15 årene har vært alt fra stabile med mye regn, sludd, hålke og sørpe. Med slikt vær blir vinteren altfor slitsom. Hvordan årets vinter blir er jeg bitte litt usikker på spesielt med den veldig unormale vinteren vi hadde i fjor. Snakk om merkelig vinter. At vi får en vinter nær normalen er nok mer å spå. Da vil det si med det normale regn, snø, regn, snø og litt sol inn i mellom med forholdsvis milde temperaturer. Om dette blir en realitet er jeg litt usikker på, men tiden får vise. Hvordan det blir til jul er bitte litt tidlig å se, men som jeg skrev i den forrige artikkelen så er det 50/50 for vår del her i Orkanger, mens mine mange venner på Snåsa er det fortsatt nærmere 70/30 for at det blir snø på julaften. 

 

Akkurat nå får de som elsker snøen kose seg og nyte. For om ikke mange timene her i Orkanger sentrum vil nok Kong Vinter måtte resignere for mildere luft og regn. Kan nok ikke legge skjul på at det er fint med snø, men igjen…ikke praktisk. De siste dager i november vil bli ustabil med mye forskjellig vær. Litt snø blir det også inn i mellom. 

 

Det heter ikke dårlig vær, men dårlig klær. 

 

Hvordan har været vært hos deg de siste dager?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top