Turtle Beach Atlas Edge – Magisk lydforbedring!

 

Turtle Beach er et habilt selskap når det kommer til lydprodukter. Gjennom snart en mannsalder har de bygd opp litt av et merke hvor de i tur og orden kommer stadig nye produkter som fanger oss gamere. Nå er de her igjen og denne gangen ble jeg virkelig tatt på senga med et produkt jeg knapt kan tro er mulig. Rett og slett fantastisk!

 

 

Du kan med en gang merke deg navnet på dette produktet først som sist. Atlas Edge fra Turtle Beach. Ut ifra bildene så ser Atlas Edge ikke som det helt store, men det er det så til de grader. Lite men stort. Jeg har som du sikkert vet lang fartstid som aktiv gamer. Har opp igjennom årene testet ut sykt mye både på godt og vondt. Er det noe som er viktig for meg når det kommer til gaming og nye produkter, så er det om de klarer å heve opplevelsen. Det er det ikke alle produkter som klarer. Derfor var jeg nokså spent da jeg fikk spørsmål om å teste ut Atlas Edge. Produktet er jo så lite.

 

 

Lyd og lydopplevelser i spill betyr sykt mye for meg. Uten skikkelig lyd så taper spillet seg betraktelig. Da blir det fort kjedelig. Derfor er gode headset med bred, innholdsrik lyd viktig. Det er mange produsenter som streber etter å få dette til og ikke alle klarer det. En av produsentene som har klart seg bra på denne fronten er Turtle Beach. De har gjennom en årrekke servert oss det ene kvalitetsproduktet etter det andre.

 

 

Atlas Edge er en lydforsterker som blant annet hever lyden i ditt eksisterende produkt. Det vil si, gjennom en software du laster ned fra Turtle Beach sin nettside så kan du virkelig slå ut fletta og få den lyden du ønsker i favorittspillet ditt. Selv om produktet er knøtt lite med en liten “boks” frempå USB-koblingen så utgjør det enormt mye når det kommer til hvilken lyd du ønsker å oppleve. I enden av ledningen finnes en 3,5″ jackinngang hvor du igjen kobler til ledningen fra et headset eller øreplugger. Jeg koblet til mitt Turtle Beach Recon 70 og gud for en lyd jeg fikk i headsetet. Snakk om å få utnyttet lyden maksimalt med Atlas Edge sammen med softwaren. Rett og slett vidunderlig.

 

 

Gjennom softwaren Turtle Beach Control Studio kan du selv bestemme hvordan lyden skal være. Om bassen skal være dyp som rakkern eller om at diskanten skal være den som bryter mest gjennom. Du kan bestemme hvordan lyden i spillet skal være spesielt når du f.eks. chatter med andre spillere. Her kan du heve lydkvaliteten og stemmene i forhold til lyden i spillet pluss sørge for at de du spiller med hører deg krystallklart. Du har til og med muligheten til å sette opp makroinnstillinger, det vil si hurtigtastvalg. Denne egenskapen har jeg aldri før opplevd. Makan til produkt som hever spillopplevelsen. 

 

 

Selv om jeg for det meste storkoste meg med Atlas Edge i spillingen, så skal jeg innrømme at dette produktet fikk kjørt seg med musikk og film. Uansett hvilken prøve jeg satte Atlas Edge på så klarte produktet seg fantastisk bra. Mektig imponert, spesielt sammen med Turtle Beach Control Studio. Der skinner Atlas Edge som en stjerne og sørger for at lyden gjenspilles i beste klasse. Ikke til å tro at dette “lille” produktet skulle utgjøre så mye. Etter å ha søkt opp prisen gjennom Prisjakt.no så fant jeg ut at du kan skaffe deg dette vidunderlige produktet for under 300,-. Snakk om å få stor valuta for pengene. 

 

 

Om du er på utkikk etter et produkt som hever spillopplevelsen din til ditt Turtle Beach headset, men hvor du ikke ønsker å kjøpe nytt. Så for guds skyld kjøp Atlas Edge. Her har gjengen hos Turtle Beach virkelig fått til noe stort og som gjør at jeg gleder meg sykt mye til å spille. Spesielt i spill som f.eks. Battlefield 1, Battlefield V og Far Cry Primal hvor du må kunne høre lyder av fienden om de er i nærheten av deg. Gjennom Atlas Edge og Turtle Beach Control Studio så kan du få “superhuman hearing”. Fienden sliter med å holde seg skjult med Atlas Edge ja. Kjøp produktet og du kommer til oppleve noe stort. Tro meg. 

 

Ønsker du å vite mer om Turtle Beach Atlas Edge så gå inn på deres nettside

 

ANBEFALES! 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top