HYperX flaggskip – en drøm for ørene!



Ja ja
, så har jeg på nytt solgt gamersjela mi og denne gangen er det Kingston som klarer å fange den. Nå vil du sikkert tro at gamersjela mi er billig, men det er den ikke. Jeg har mange års erfaring og har hatt utrolig mye gamingutstyr til rådighet, men nå har jeg blitt hekta…igjen.

Produktet jeg snakker om her er det nye og rykende ferske Cloud II fra gamingprodusenten Kingston. Jeg kan vel ærlig si at jeg vet hvor gode selskapet er på deres gamingprodukter, så helt sjokkert er jeg nå ikke da. I tillegg vet jeg at Kingston og Qpad har et godt samarbeid på forskjellige fronter deriblant gamingprodukter som headset. For en stund siden var jeg vel i himmelriket da også og det med Qpad QH-90. QH-90 var et kongeheadset som jeg forelsket meg totalt i og har blitt brukt av alle her i huset, inklusiv de minste barna.



Kingston
som altså samarbeider meg Qpad kommer her med sin egen versjon av et gamingheadset og for å si det slik, de sparer ikke på kruttet. De serverer oss et mer eller mindre likt headset som QH-90, men pøser på med mer sjarme, mer innhold og varme som slår meg totalt i senk. Bare det å ha på headsetet over ørene og hodet er som å gå med en lue. Du kjenner knapt at det sitter på hodet. Så behagelig er det. Klokkene er lagd av immitert skinn og bøylen er utviklet slik at headsetet sitter godt på hodeskallen, uten å klemme. Ikke noe problemer å sitte på timesvis å game med Cloud II nei.

Bøylen virker også veldig solid og ikke forandret i fra Qpad QH-90 som blant annet har vært med overalt. På kjøreturer, på fly, på tog, på dataparty og overalt i huset pluss har vært lånt bort til noen venner. Etter “hardt” bruk er det ikke noe som helst slark i bøylen som sitter like godt. Med en tilsvarende bøyle på Cloud II så er det grunn til å tro at den tåler minst like mye om ikke mer.



hver øreklokke sitter logoen til HyperX og den utgaven av headsetet jeg har mottatt er med i fargene rød og sort. Rett og slett stilig.

Du skjønner sikkert godt jeg sammenligner Cloud II med QH-90 i og med disse to headsetene er tilnærmet like. For designmessig så er de nettopp det. Men det er også deler som er hakket bedre på Cloud II i forhold til QH-90. Blant annet har du en “lydmisker” på ledningen (som tilkobles for PCbruk) og inne i denne lydmikseren simuleres surroundlyd. Det vil si at det høres ut som om du har høytalere hele veien i rundt deg selv om det er fra headsetet lyden kommer fra. Dette sørger for at lydene også blir skarpere og i spill som Far Cry 4 er dette en stor fordel. For i Far Cry 4 med det mangfoldet av dyr, fiender og omgivelser, så er det meget viktig å kunne høre hvor lyden kommer i fra. Om det er bak, på sidene eller fremfor deg. Cloud II gir meg perfekt lydbilde og sørger for at jeg får det gode lydbildet jeg vil ha.



Når
vi først er inne på “lydmikseren” på ledningen, så kan man øke og dempe lyden både på selve headsetet og mikrofonen. Denne egenskapen har jeg benyttet meg av flere ganger. For det er ikke alltid man trenger lyden på full guffe og det er godt å kunne høre hva som skjer utenfor headsetet også. Om det er noen i virkeligheten som kommer smygende bak deg for å skremme livskjiten av deg. Det har nemlig skjedd flere ganger. Dama er en ekspert på dette og jeg er bra sikker på at jeg har satt mine spor i taket etter hennes skremsler.

En annen viktig del for at gamingopplevelsen skal bli så bra som mulig er en velfungerende mic og som ikke bare er sensitiv, men også skjermer ut støy. Micen i Cloud II er meget bra og hvor mine venner hører meg utrolig godt. Spesielt når jeg satt på stua da gamerPCen min var på BondeLAn forrige uke fikk micen testet seg. For i stua var jeg ikke alene og med små barn og en TV som stod på, jobbet micen for fult å skjerme “støyen” fra samtalene jeg hadde på Skype og TeamSpeak.



Det
geniale med Cloud II er at du også kan bruke det når du spiller på Xbox One/Xbox 360, Playstation 4/Playstation 3 eller på Wii U. Lyden funker som smør og gir deg et rikt lydbilde man trenger når man spiller.

Bassen, mellomtonen og diskanten er perfekt balansert og det runger godt i headsetet når eksplosjoner lyser opp på skjermen. Da får du høre hvilken kraft som sitter i headsetet. Nice er det i alle fall.

Kingston har igjen overbevist meg godt med et av sine produkter. De har igjen fått meg som gamer fanget til deres produkter. Jeg er ikke i tvil om at dette er noe av det beste jeg har hørt på i mine mange år som aktiv gamer. Cloud II er pure rått og herlig. Kan ikke annet enn å anbefale deg dette heftige headsetet som jeg er bra sikker på at du kommer til å elske. Det gjør i alle fall jeg. Takk Kingston for nok å heve mine spillopplevelser! 

Terningkast: 


#kingstoncloudII #cloudII #gamingheadset #progamer #progaming #hyperx #hyperxcloudII #kingston #pcghamer #pcgaming #ilovegaming #blog #gamingutstyr #pro #pc #konsollgaming #konsollgamer #gamer #gaming #consolegamer #consolegaming #gaming4life 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “HYperX flaggskip – en drøm for ørene!

  1. Er du sikker på at denne funker på Playstation 3? Det står på kingston sine FAQ at den ikke skal funke på playstation 3..

  2. Ben: Flere av Kingstons representanter har lest igjennom teksten og ikke kommer med tilbakemeldinger på det motsatte. Skal undersøke saken nærmere. Takk for innspill Ben 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top