PC-en ferdig som spillplattform?

Dette spørsmålet er det mange gamere som har spurt seg selv i det siste og spesielt etter den siste bekreftelsen med at det meget etterlengtede Alan Wake IKKE lanseres til PC. Mange PC-eiere har nå sett seg veldig lei seg på Microsoft de mener jobber med en dyp dobbelmoral. Selskapet fremhever PC-en som spillplattform i det ene øyeblikket med deres markedsføring av Live-satsning for PC-spill for så og dolke PC-gamerne i ryggen med ikke å lanseres Alan Wake til PC.

I følge Microsoft passer Alan Wake best til Konsoll hvor det skal spilles på store fete skjermer i stuen og hvor man blant annet kan sitte trygt og godt i en sofa. Det Microsoft glemmer er at stadig flere og flere PC-eiere i dag faktisk sitter i stuen og spiller på det på en 40″ skjerm eller større. En PC-gamer har også funnet ut at det er mye bedre å sitte på en stor skjerm enn en liten 20″ PC-skjerm.

Er det hold i Microsoft sine synspunkter med at Alan Wake passer bedre på konsoll? Selv er jeg en tro PC-spiller og bruker mesteparten av spiletiden min fremfor PC-en og synes det er synd at spill som alan Wake ikke kommer til PC. Selvsagt har jeg lagt merke til at fokuset til spillutviklerne har byttet fra å være PC til konsoll og skjønner godt hvorfor. Det jeg ikke skjønner er f.eks. hva Microsoft tenker på når de ikke slipper Alan Wake til PC i og med at det er deres spill og at de vil at andre spillutviklere skal satse på PC-en som spillplattform med støtte for Games for Windows Live.

Hva er dine meninger – er PC-en død som spillplattform eller er det fortsatt liv laga?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “PC-en ferdig som spillplattform?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top