Hvorfor MÅ vi det?

Jeg har den senere tiden lest en del blogger hvor dere skriver om skolen og de forskjellige fagene og jeg lurer meg på flere ting. Blant annet – hvorfor i heiteste huleste må vi lære ligninger med fem ukjente. Siden jeg “lærte” har jeg ikke brukt det og kommer sikkert aldri til å gjøre det heller. Hvorfor vi lære ting i matte som vi ikke noen gang i livet skal bruke. Da tenker jeg på den innfløkte matten på videregående. Jeg var ikke noe skolelys selv og hadde 4.9 i gjennomsnitt på videregående og i matte klarte jeg en treer. Kunne ikke man ikke ha lært f.eks. ligninger med flere ukjente lengre opp i klassene og på høyskolen eller universitet? Når trenger man å bruke ligninger med mange ukjente? Jeg bare spør jeg.

Nei, det er mye jeg ikke skjønner og jeg mener at man burde selv ha fått valgt hvor vanskelig skolen skulle bli ut i fra hva man ønsker å jobbe som. Hva mener dere andre? Trenger man virkelig å lære ligninger med mange ukjente på videregående eller burde det ha vært et valg man selv kunne ha tatt?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Hvorfor MÅ vi det?

  1. e mange ting på skola æ ikke forstår koffør vi må lær, blant anna kordan æ laga en oljelens, æ skal ikke jobb med noe sånt så koffør ha et helt kappittel på skola om det? ;o
    jaja! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top