Blir vi for fristet til å bruke mer penger?

Opp igjennom mange års spilling har jeg brukt en del ekstra penger på spill enn de ordinære utgiftene spillene har hatt. Da tenker jeg spesielt på tilleggspakker pluss ekstra ting og tang. Et spill jeg føler på kroppen at jeg kommer til å bruke ekstra penger på er Watch_Dogs. Er bra sikker på at det blir Season Pass på meg. Watch_Dogs er et spill jeg har stor glede av og som har underholdt utrolig mye siden det ble lansert til blant annet PC den 27. mai. Jeg er nemlig blitt hekta på Watch_Dogs og spiller ikke annet for tiden. Chicago, hackermulighetene, variasjonen og den herlige grafikken sørger for at jeg sitter spikret til skjermen når jeg har anledning. 

Battlefield-serien har jeg også brukte ekstra penger på i tillegg til SimCity. Utviklerne av disse spillene har klart å fange meg til å bruke ekstra penger med nytt innhold og nye timer med underholdning. Selvsagt er jeg ikke alene om det og mange av mine venner har gjort det samme. Som dere vet så spiller jeg i en klan som heter Trønderbataljonen -> www.tronderbataljonen.com og her har så og si alle blant annet kjøpt premiumpakkene til Battlefield-serien. Vi må jo ha det som kommer og klarer ikke å la være å kjøpe. 

Det har blitt til vane at spillutvikleren nærmest tjener like mye om ikke mer på ekstra innhold i dag. Burde ikke dette ha vært med i utgangspunktet når vi først kjøper spillene? Det er jo tross alt tilhørende det spesifikke spillet. Blir vi lurt til å bruke mer penger på spillene som vi allerede har brukt oppsparte midler til? Mange vil nok si det og at vi rett og slett blir loppet for penger. Selv er jeg litt enig i det og at mye av det som kommer av ekstra innhold burde ha vært med i spillet fra utgangspunktet. Jeg skjønner det koster godt med penger å produsere nytt innhold og at vi da selvsagt må betale for det, men hvor går grensen?

Et annet spill som forhåpentligvis til neste år ser dagens lys er Star Citizen. Dette er et spill som ennå ikke har kommet ut, men som en hel verden har brukt utrolig mye penger på. Faktisk har spillet inntil 11. mars i år samlet inn over 238 millioner kroner. Nærmere en halv million spillere har brettet ut lommeboka og kjøpt seg inn i spillet med romskip samt annet innhold før det har blitt lansert. Dette igjen betyr at hver og en av spillerne har brukt over 600 kroner. Det er en bra sum penger for et spill som ennå ikke har blitt lansert og ikke en gang blitt kjørt beta test på. Har faktisk hørt at flere har brukt over 20 000 kroner på spillet. Ikke til å tro hvilken tiltrekningskraft Star Citizen har og som er en romsimulator i Wing Commander-stil. Hvor hele vil ende opp til slutt kan man nesten drømme om og at det er lukrativt for utvikleren Cloud imperium Games skjønner vi godt.

Er vi for naive og åpner lommeboken for mye i forhold til hva vi burde? Betaler vi for mye for spillene i dag om man regner med å bruke penger på tilleggspakker og annet ekstra innhold? Bruker du mye penger på ekstra innhold eller er du imot å betale for ekstra innhold?

#starcitizen #battlefield #watchdogs #ubisoft #dice #ea #electronicarts #spill #gamer #videogame #pcgamer #consolegamer #gaming #lovegaming #blog #blogg #dlc #penger #intel #kingston #gigabyte #coolermaster #creative #benq #gamer4life #gaming4life 

5 kommentarer
    1. ser man 10 år tilbake fikk man skjulte baner med på spillet mens nå er det “betal for å få våpen”

    2. Hehe.. jeg ble sittende her og tenke på alle de ekstra pakkene jeg har til Sims 3.. og kommer til å kjøpe til Sims 4.. Det er egentlig ganske mye penger 🙂

    3. Ja, Sims 4 virker litt som det de ville få til i Sims 2 men som da ikke funka, i alle fall ikke for meg. Blir spennende og se om de får det skikkelig til denne gangen ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg