Spillglede med Battlefield V

 

Er det en spillserie jeg virkelig har hatt stor glede av opp igjennom mine mange år som aktiv og semiaktiv gamer så er det Battlefield. Denne spillserien har betydd utrolig mye for meg og vet ikke hvor mange tusen timer jeg til sammen har med denne spillserien, men det er mange. I fjor ble Battlefield V lansert og selvsagt har jeg fått spilt litt av det også som seg hør og bør. Spillet er på lik linje med de andre spillene utrolig godt. Har også brukt en del tid på singleplayerdelen og historien her er fantastisk.

 

Singleplayerdelen er bygd opp av tre deler. Den ene er kampanjen i Nord-Afrika, så har vi Nordlyskampanjen som finner sted i Norge og til slutt så må vi kjempe oss igjennom tyskokkupert Frankrike. Den første kampanjen er jeg ferdig med og synes den til tider var spennende, men følte at den var litt kort. Historien var bra og hvor jeg til tider kjente spenningen, men igjen…bitte litt kort. 

 

Neste steg videre for meg er Nordlyskampanjen og den gleder jeg meg sykt mye til. Da skal jeg kjempe under kraftig nordlys hvor tyskerne gjør hva de kan for å befeste seg i Norge. Denne biten av spillet har også fått en del kritikk fordi her blir vi kjent med kvinnelige soldater. Jeg synes det er sprekt av DICE og få inn kvinner i spillet og det lille jeg har lest om historien så virker den også spennende. Ikke annet enn å glede seg med andre ord. 

 

Bildene er tatt fra kampanjen i Nord-Afrika og grafikken i spillet er helt fantastisk og stemningsskapende. Lyden, musikken er også herlig og som gjør at jeg føler spenningen i spillet som til tider kommer krypende fryktelig fort. 

 

Hva synes du om Battlefield V? Hvor mange av Battlefield-spillene har du spilt? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top