Enkelt, elegant og veldig brukervennlig!

Den nye gaming musen til ZOWIE GEAR FK2 er ute på markedet og allerede nå vil jeg våge å si at denne kommer til å bli populær. I Norge er det dessverre ikke så altfor mange som kjenner til ZOWIE GEAR, men kommer vi utenfor Norge så er merket populært spesielt blant eliten innenfor verdens eSport miljø.

Jeg med mine mange år på baken som tro gamer og spillentusiast, har selvsagt spilt med en god del gamingmuser fra ZOWIE GEAR. Jeg har alltid vært fornøyd og spesielt med at ZOWIE GEAR har satset på det enkle og rene i sitt design.

Like før jul, dukket det opp en veldig så spennende julegave og inn i gaven lå det en liten gamingmus, nemlig FK2. Julegaven ble selvsagt ikke pakket opp før på julaften og siden da har jeg brukt denne lekkerbisken av en gamingmus.

Designmessig er det veldig lite bling bling. Det vil si, det eneste lyset du kan se er på undersiden. Dette lyset forteller deg hvilket DPI du bruker. Ikke noe som blinker, ikke noe som pulserer, kun et lys på undersiden, igjen det enkle er ofte det beste. En annen ting, formen på FK2 er lavere enn f.eks. AM-musen og for meg passer det helt ypperlig.

Hånden ligger som støpt til overflaten av ZOWIE GEAR og sørger for at jeg får et godt grep om spillingen. Dette er veldig viktig og spesielt for en som spiller en god del skytespill. Når vi toucher det temaet, så kan jeg med en gang si at ZOWIE GEAR har en nøyaktighet som er unik. Jeg sikter og treffer det jeg skal treffe. Laserteknologien er spot on og sørger for at musen beveger seg like nøyaktig om jeg kjører på den minste DPI-innstillingen 400 eller den høyeste på 3200.

Når jeg spiller, så ligger DPI-innstillingen på mellom 800 og 1600. Det vil si, når jeg spiller som sniper, så stiller jeg ned DPI-en for da skal det finjusteres, mens når jeg spiller som medic, så kan jeg spille med høyere DPI og da går det i 1600 DPI.

Musehjulet har perfekt motstand og mikrobryterne i museknappene det samme. Kunne søren meg ikke fått en gamingmus med mer perfekte “innstillinger” enn FK2 fra ZOWIE GEAR har for meg og mitt bruk.

Kun en ting som kunne ha vært enda litt enklere, DPI-knappen kunne ha vært opp oversiden av musen og ikke på undersiden. Enklere for meg som hopper litt i mellom DPI-innsillingene når jeg spiller. For i spille som f.eks. Battlefield 4, så spawner du først som medic eller support, så kan det hende en sniper irriterer deg og du spawner som sniper selv. Som skrevet tidligere så må jeg ned i DPI som sniper og opp igjen når jeg spiller medic eller support. Så en DPI-knapp op oversiden hadde vært perfekt.

Av spill som jeg spilt i det siste, så kan jeg nevne Wings Remastered, Heroes of Might & Magic III HD, Far Cry 4, Middle-Earth: Shadow of Mordor, Call of Duty: Advanced Warfare, og Train Fever. Alle disse spillene krever god nøyaktighet og er det noe jeg irriterer med stort over så er det en mus som ikke registrerer mine bevegelser på en korrekt måte. Har opplevd diverse gamingmuser som har hoppet opp og ned på skjermen. Skulle nesten tro man spilte som en hundreåring med skjelvende hender. Å oppleve det er veldig frustrerende, tro meg.

For at man skal få en god feeling og nøyaktighet, er det viktig å ha et underlag som fanger opp laseren på undersiden av musen. For øyeblikket spiller jeg med en tøymatte fra Qpad og FK2 funker helt ypperlig med Qpad-matten som underlag. Min opplevelse med gamingmuser fra ZOWIE GEAR er at de alle fungerer godt nærmest uansett underlag og det er ikke alle merker som kan skryte av å gjøre. Her kommer det helt an på laseren som produsenten har satt på undersiden av musen og hvordan den fanger opp underlaget.

har jeg funnet meg en ny god venn og denne gangen er det ZOWIE GEAR som har blitt tatt inn i varmen. Mitt møte med FK2 har vært helt utrolig og jeg har blitt glad i kompisen min som ofte ligger under min høyre hånd (ikke tenk koffert nå da). Den er hypernøyaktig og funker godt uansett spill jeg spiller. Takk ZOWIE GEAR for julegaven. Jeg er supertakknemlig!

#zowiegear #zowiefk2 #fk2 #gamingmouse #gaming #pcgaming #pcgamer #pc #gamer #progaming #ilovegaming #spill #spillutstyr #hardware #progaminggear #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top