Dette fanget spillhjertet mitt i 2015 #3

I mitt forrige blogginnlegg som omhandlet dette temaet, presenterte jeg Middle-earth: Shadow of Mordor. Spillet fanget virkelig mitt spillhjerte med en åpen verden fylt med magi fra Ringenes Herre. Et spill som virkelig fikk meg hekta og som førte til mang en time foran skjermen.

Mitt tredje spillhjerte går til; 

Mad Max:
Nå har jeg kommet meg til spill nummer tre som fanget mitt spillhjertet i 2015 og spillet er Mad Max fra den svenske utvikleren Avalanche Studios. Det er ikke bare Mad Max denne svenske utvikleren er kjent for. De har flere store og små spill/serier i hatten sin. Her kan vi trylle frem Just Cause-serien, The Hunter-serien, Renegade Ops og sist men ikke minst det kommende Final Fantasy XV. Den svenske utvikleren har altså hatt mange ess i ermet og bygd seg opp en bra merittliste.
 

Mad Max kom som lyn i fra klar himmel selvsagt inspirert etter de(n) kjente filmen(e). Selv er jeg stor fan av Mad Max-filmen og som stiller seg inn i det klassiske hjørnet. Da jeg fikk høre om at et spill basert på samme univers var på tur, så jublet jeg meget høyt og gledet meg stort. Forventningene var store og heldigvis, Mad Max-spillet levde så til de grader opp til mine forventninger.
 

Selv om jeg til tider ikke helt utnyttet mine små grå og slett litt inn i mellom med å skjønne hva jeg skulle gjøre, så klarte spillet å fange meg på en slik måte at jeg ble hekta. Time etter time ble brukt på et spill som hadde enorme områder å besøke og utforske, kjempe meg gjennom et tørt ørkenlandskap hvor virvelvinder hele tiden dukket opp og gjorde livet surt for meg og mitt stadig oppgraderte kjøretøy.

Den ene spesielle karakteren etter den andre dukket opp på min ferd og jeg måtte kjøpslå flere ganger for selv å kunne nå frem til mine mål. Rundt omkring lurket det fiender og disse prøvde med all sin makt å få has på meg. Det er ingen kjære mor og det gjelder å holde alle øyne og ører åpne, for plutselig har du en skokk med fiender bak deg som prøver å smadre din dyrebare doning.
 

Det jeg liker best med Mad Max er måten spillet er bygd opp på. Det vil si muligheter for å gjøre mange oppgraderinger både på kjøretøy og sist men ikke minst deg selv som spiller. Dette gjør at du hele tiden ivrer etter å få tak i nye ting, utføre nye oppdrag eller søker etter spennende opplevelser rundt omkring i dette tørre ugjestmilde terrenget. De forskjellige karakteren som dukker opp har også sin sjarm og hvor både grafikk, stemmeskuespill er i ypperste klasse. Lyden og musikken er helt i toppen av hva man kan forvente og spillet oser av sjarme som sørger for at mitt spillhjerte pumper ekstra hardt har for det. 

Om du ennå ikke har opplevd Mad Max, så anbefaler jeg deg det. Spillet har lang holdbarhet, mye spennende innhold og et godt opplegg for oppgraderinger. Jeg er hekta og nå håper jeg på at du kanskje også blir det… Hehe, i alle fall, Mad Max har i løpet av 2015 betydd mye for meg og som har sørget for å underholde meg time etter time. Løp og kjøp boys and girls!

Da var spillhjerte nummer tre delt ut og om ikke lenge vil jeg dele med deg hvem som får mitt fjerde spillhjerte i 2015. 

Hvilke spill har betydd mye for deg i 2015?

#madmax #warnerbrosinteractive #avalanchestudios #spillåret #spillhjerte #pcgamer #spillmagasinet #spmgno #spmg 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top