Klarer du å kombinere gaming med idrett? Er dette en viktig kombinasjon?


Her er min badmintonracket og som har vært med meg i mange, mange år nå.
 

Selv om det ikke er alle som driver med en idrett i en eller annen form, så gjør mange det. Med idrett så tenker jeg på fotball, håndball, volleyball, ishockey, friidrett, boksing, kampsport pluss masse andre aktiviteter. Å holde seg litt i form er for meg viktig og spesielt med tanke på at det er med på å bidra til at man holder kroppen ved like og holde hodet skarpt. 
 

En idrett jeg har vært glad i mange år er badminton og for ikke så altfor lenge siden begynte jeg å spille i Orkanger badmintonklubb. De er en aktiv klubb og har mange aktive spillere som gir meg god trening. På slike treninger er det alltid moro og hvor vi slår oss løs. Om du tror badminton er en “slapp” idrett så kan du tro om igjen. For å si det slik, jeg har flere ganger spilt til jeg har kjent blodsmaken i munnen og vært så stiv og støl at jeg knapt har kunne røre meg dagen etter. Badminton er hard idrett og krever sitt og du beveger så og si alle muskler i kroppen når du spiller badminton. Derfor anbefaler jeg alle som vil holde seg i form eller vil bevege kroppen litt badminton. 
 


På bildet ser vi Kristian fra Trondheim og Jan Aage fra Orkanger.
 

Forleden var jeg på trening sammen med min gode venn Jan Aage. Det var han som fikk meg til å bli mer aktiv med badminton. Han er god og veldig snill, en person jeg liker godt. Derfor er det også ekstra moro å spille sammen med Jan Aage som gir meg god trening. 
 

For en del år siden drev jeg faktisk aktivt med badminton og er på papiret vinner i C-klassen på Steinkjertreffen. Nå er jeg på langt nær der, men trener meg oppover og en vakker dag tenkte jeg å konkurrere litt i forskjellige klasser. Selv om teknikken fortsatt er ganske så rusten etter mange års inaktivitet med badminton, så kjenner jeg at den blir bedre og bedre for hver trening man er med på. Har også tenkt etter hvert å være en bidragsyter her i badmintonmiljøet på Orkanger og se om en hjelpe slik at miljøet vokser enda mer. Badminton betyr som du sikkert skjønner mye for meg. 
 


i lufta…
 

Har tenkt ut et opplegg for skolene når de starter på til høsten og høre om vi kan ta turen ut i skolene å presentere badminton og se om man kan rekruttere flere inn i miljøet. For eksempel kan alle de idrettene som finnes her på Orkanger ta turen innom og f.eks. drive en gymtime slik at elevene som går på skolen får se hva som finnes av tilbud innen idretten og se om det er noe som passer. Dette er et opplegg som jeg har tenkt på en stund for jeg tror man kan få flere inn i de forskjellige idrettene enn det som er i dag og da spesielt i idretter som f.eks. badminton. 
 

I dag hvor barn og unge velger bort idrett i stedet for data og gaming så føler jeg det er viktig å inspirere til idretter også. Allsidighet er viktig og hvor barn og unge bør holde seg i aktivitet og da kommer f.eks. badminton inn som en god idrett. Det er slettes ikke noe problem å kombinere idrett med gaming. Mange profesjonelle gamere holder seg aktiv og deltar blant annet i diverse idretter. For de sier at aktivitet sørger for bedre konsentrasjon og hvor man lettere klarer å holde hodet kaldt i pressede situasjoner som igjen sørger for at de klarer å hevde seg i gamingen.
 


Sliten etter en hard økt med badminton…
 

Driver du på med badminton? Hvilken idrett synes du virker mest interessant ut? Kombinerer du gaming og idrett? 
 


 

#badminton #orkanger #idrett #spill #gaming #games #gamer #game

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top