Speedlink Axon – Gamingmus for den som liker lydløse tilstander

*Reklame*
 

Har du hørt om gamingmerket Speedlink? Spillutstyrsselskapet har faktisk vært mange år på markedet og sendt ut det ene gamingproduktet etter det andre. Selv har jeg kjent dette merket gjennom mange år og har veldig gode erfaringer med Speedlink. Nå har et nytt produkt funnet veien hit til meg og nok en gang får jeg oppleve et produkt med god kvalitet og stort bruksområde.
 

At de forskjellige produsentene av gamingutstyr prøver seg på nye ting er noe vi vet og alle prøver å være så originale som mulig med sine produkter. Speedlink er selvsagt ingen unntak og prøver seg her på et aldri så lite stunt. Det beste er at stuntet funker.
 

Gamingmusen som Speedlink nylig lanserte har fått navnet Axon. Den ser helt lik ut alle andre gamingmuser og ved første øyekast så virker den helt normal ut. Når man først begynner å bruke den at man ser at Axon er litt annerledes enn de gamingmusene vi er vante med.
 


 

Axon fra Speedlink har nemlig lydløse knapper og dette gjør at du ikke hører om du trykker på knappene. De er lydløse og hvor man normalt ville ha hørt en mikroklikklyd som hører man minimalt. Om du er en youtuber eller streamer og ikke har investert i lydopptaksutstyr som fjerner mye av støyen i rommet, så er denne musen genial. For du hører den så å si ikke. Okei, den er ikke helt lydløs. Om du trykker ned musehjulet så hører du en klikkelyd, men det er alt. Resten av de fem knappene er helt lydløse og kan ikke høres.
 

Selv om Speedlink har klart mesterstykket med å gjøre knappene lydløse så har ikke dette gått i bekostning av sensitiviteten til knappene. Det vil si at det øyeblikket du trykker så reagerer musen og overfører dette til dataen noe det også bør være når man er gamer.
 

Det andre som definitivt bør nevnes er den antibakterielle stoffet musen er innhyllet i. Hele musen har fått på seg et gummiaktig belegg og det er her magien skjer. I følge Speedlink vil dette belegget sørge for at det ikke fester seg bakterier på den. Det vil si, ifølge Speedlink skal belegget drepe opptil 99% av alle bakterier som kommer i kontakt med Axon. Om du for eksempel er på dataparty og hvor dine venner og kanskje ukjente vil prøve den så vil du ikke catche noe av de bakteriene de har med seg. Ikke alle som er like renslige og f.eks. vasker seg grundig etter et dobesøk. Okei, tok den litt ut med det siste der, men i alle sånn er ståa med denne gamingmusen. Dessverre har jeg ikke muligheten til å sjekke om den er bakteriefri eller ikke, men får heller la tvilen komme «tiltalte» til gode.
 


 

Når det kommer til design av Axon så er det bare å si at kruttet definitivt ikke er funnet opp på nytt. Den er helt prikk lik ut som en hvilken som helst annen gamingmus med DPI-knapp på toppen av musen, to knapper på venstre side og selvsagt et musehjul frempå musen. Du kan stille inn DPI-en i fire forskjellige innstillinger og opp til 2400 DPI. Dette gjør at du faktisk får en rimelig god oppløsning. Selvsagt kan du også stille inn DPI-en underveis i spillingen noe som selvsagt er bra ut i fra hvilket spill du spiller.
 

På undersiden sitter fire glidere som sørger for en utrolig god nøyaktighet og det uansett underlag. Jeg har til og med hatt med meg gamingmusen med på jobb og der hadde jeg ikke noen musmatte den første tiden og det funket meget godt. Faktisk merket jeg ikke noe forskjell i det hele tatt når jeg brukte musen på skrivebordet eller HyperX sin musmatte. Den var like nøyaktig. Akkurat dette er sjelden kost spesielt når det kommer til skrivebordsbruk. Da er det ikke alle muser som klarer å henge med. Axon fra Speedlink klarer det så til de grader noe som selvsagt gjør at jeg liker denne godt.
 


 

Spillene jeg har spilt med Axon er Counter-Strike: Global Offensive, Battlefield 1, Far Cry Primal, American Truck Simulator, Euro Truck Simulator, Mafia III, Cities Skylines og Watch Dogs 2. I alle disse spillene funket musen godt og ga meg god respons.
 

Okei, så har vi kommet frem til konklusjonen og for å si det slik, jeg er mektig imponert over hva Speedlink har klart med Axon. Den er enkelt, den har lite lys, den har et enkelt og greit design og den funker om du skal bruke den til surfing på nettet eller til gaming. Axon har en god nøyaktighet som gjør at den godt kan brukes for den profesjonelle gameren. Knappene responderer godt og er så å si lydløse. Dette gjør det hele til en fin opplevelse med gamingmusen fra Speedlink. Som kronen på verket så dreper belegget på musen over 99% av bakteriene noe jeg ikke har opplevd en annen mus har klart før. Jeg er fornøyd og anbefaler deg nå Axon om du skal bruke den til å spille, surfe på nettet eller rett og slett i jobbsammenheng.
 

Om du ønsker mer info om Axon, så anbefaler jeg deg å ta turen innom nettsiden til Speedlink.
 

Hvilken gamingmus bruker du?
 

#speedlink #gamingmus #gamingutstyr #spill #blogg #gamer #games #gaming #axon

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Speedlink Axon – Gamingmus for den som liker lydløse tilstander

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top