Badminton for Snåsninger søndag 4. juli

 

Mandag 21. juni arrangerte dro jeg fra Orkanger Badmintonklubb for å kjøre i gang en introduksjon av badminton for Snåsningene. Dessverre fikk vi ikke promotert opplegget godt nok slik at det ikke var så altfor mange som tok turen innom den flunkende nye flerbrukshallen på Snåsa. I etterkant ble jeg kontaktet av flere interesserte og som håpet på at jeg ville ta turen oppover for å kjøre i gang mer badminton. 

 

 

Søndag 4. juli skjer det igjen. Da prøver jeg på nytt en runde badminton for Snåsningene. På denne tiden av året spilles det mye badminton. Da blir strender, bakhager, parkeringsplasser, gater med mer brukt til å spille badminton. Dette er en aktivitet som samler hele familien og hvor alle kan være med å spille. Faktisk er det mulig for alle medlemmer av familien å delta på turneringer. Det er få idretter hvor dette er mulig, men i badminton går det altså an. Derfor er badminton familieidretten nummer 1. Det beste med badminton er at den passer alle uansett alder. Om man er ung som gammel så er badminton noe alle kan holde på med som aktivitet eller som en idrett hvor man kan satse.

 

 

Fra kl. 13:30 til ca. 15:30 den 4. juli kommer jeg til Snåsas storstue for å inspirerer med badminton. Alle er velkomne å slå ett slag badminton. I førte omgang har jeg leid 3 baner til dette. På den ene banen vil det bli mulig å spille kamper. På de to andre vil jeg så godt det lar seg gjennomføre instruere badminton samt la de som kommer slå noen slag. Det eneste man trenger er gode innesko og selvsagt klær som passer til anledningen. Jeg stiller med med utlån av racketer. Det vil også bli mulighet for å utfordre meg om noen ønsker det. Selvsagt for moro skyld da. Premier har jeg også med meg slik at det vil bli mulighet for å vinne. Alle vil få sjansen her i tillegg til to pokaler som kan vinnes. Kanskje får vi uoffisielt kåret Snåsamester i badminton neste søndag.

 

 

Jeg vil også komme med råd og tips om badminton om hvordan bli bedre i det. Her skal vi ha det moro samtidig som vi er i aktivitet. Min drøm hadde vært om det hadde blitt ett aldri så lite miljø for badminton på Snåsa. Målet er å ta turen innom skoler utover høsten samt kanskje også komme innom flere turer å gi Snåsninger badmintoninspirasjon. Her er det muligheter i alle fall. 

 

Håper at så mange som mulig nå har muligheten til å bli med på noe som ikke bare er artig, men som også trener så og si alle muskler i kroppen. Badminton gir masse positive effekter på både kropp som sjel. Dette vil jeg blant annet introdusere for Snåsningene søndag 4. juli. 

 

Spesiallagde badmintonballer for utebruk – AirShuittle 2.0

 

Velkommen til badminton i flerbrukshallen på Snåsa hvor alle er velkomne til å slå noen slag. Kanskje stikker du av med en premie også. Sett av søndag 4. juli fra kl. 13:30 til 15:30 for badminton.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top