Cities Skylines 2!?

 

Som mange av dere vet så er jeg stor fan av bybyggespillet Cities Skylines. Et spill utviklet av finske Colossal Order og som virkelig gjorde skam på EA’s SimCity som ble lansert i 2013. Før Cities Skylines inntok mitt hjerte var det SimCity som hadde min fulle oppmerksomhet. År etter år ble brukt på dette altoppslukende bybyggespillet fra Maxis og EA. 10. mars 2015 skjedde det noe som mange igrunnen ikke ville ha trodd for noen år tilbake. Nemlig at en ny stjerne var født i denne populære spillsjangeren. Da gjorde Colossal Order inntog med Cities Skylines og jeg var med ett solgt momentant. 

 

Det begynner å bli en stund siden mars 2015. Faktisk er det snart fem år siden Cities Skylines ble lansert tro det eller ei. Gjennom denne tiden har en rekke tilleggspakker blitt lansert. Selv har jeg bygd byer med millionvis av innbyggere. Lastet ned tusenvis av mods, bygninger, kjøretøy eller rettere sagt nye ting som andre likesinnede har lagd for spillet. Dette har medført at Cities Skylines selv den dag i dag lever i beste velgående. Tanken om en oppfølger er i grunnen langt unna spesielt med tanke på alt som fortsatt dukker opp og hever spillkvaliteten til nye høyder. 

 

 

Nå kommer det kanskje ikke som noen stor overraskelse at en oppfølger til Cities Skylines er under utvikling. I alle fall, ryktene skal ha det til at det er det. Cities Skylines 2 er jo musikk i mine ører og for en som virkelig er forelsket i dagens spill fra den finske utvikleren. Ryktene lover en god del nye ting enn det vi er vant med i Cities Skylines. Det vil si i oppfølgeren vil det bli mulig å drifte distrikter med unike egenskaper. Man vil kunne drifte flere byer som igjen kan samarbeide med hverandre. Nå begynner vi å lukte litt SimCity 2013 hvor dette var mulig, men da i en onlinedel hvor man spilte med sine venner. En annen ting som det ryktes om er mulighetene å sette opp unike omgivelser og hvor “country mode” er nevnt. Til sist så nevner ryktene om at man vil kunne bestemme hvilken arkitektur byene skal ha og her vil man kunne velge mellom europeisk, asiatisk og arkitektur fra Midt-Østen. 

 

Alt dette lover utrolig spennende og noe jeg håper stemmer. Selvsagt skal man ikke stole så altfor mye på rykter, men inn i mellom viser det seg at disse kan stemme. Hva Colossal Order kommerm ed gjenstår å se. Jeg er uansett meget, meget spent på hva Cities Skylines 2 vil bringe. Jeg gleder meg sykt mye til oppfølgeren til at av mine favorittspill gjennom tidene dukker opp. Søren meg ikke umulig at man da kommer til å svi av hundrevis av timer igjen på å bygge drømmebyen sin. Ryktene sier ingenting om når spillet kan forventes, men mest nærliggende å tro at spillet dukker opp kanskje allerede våren 2021. Det er lov å håpe!

 

Hva vil du en oppfølger til Cities Skylines skal inneholde? Hvilke forventninger har du til Cities Skylines 2? 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top