Battlefield 6 til neste generasjon konsoller?

 

Er det en spillserie som virkelig har betydd mye for mitt spillhjerte så er det uten tvil Battlefield-serien. Disse helt fantastiske krigsspill har gitt meg så mange underholdende timer fremfor skjermen at jeg ikke har telling å det. Battlefield 1942 startet det hele med noen timer etterfulgt av det altoppslukende Battlefield 2. Da var hjertet mitt solgt. Min kompis og meget gode venn Rozzoe (leder for klanen min Trønderbataljonen = TB) fikk meg inn i TB noe som resulterte i sykt mange timer med Battlefield 2. Sammen med resten av gjengen spilte jeg Battlefield 2 som ble mitt aller første online-spill.

 

Årene har godt og gjennom Battlefield: Bad Company 2, Battlefield 2142, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield 1 og nå Battlefield V har jeg nær sagt vært spikret til skjermen og kost meg gløgg ihjel med massivt herlig krigsspillserie. Det har vært noen opp og nedturer med Battlefield-serien og hvor jeg ikke har helt hatt gløden til å spille like mye som de første spillene i serien. Derimot spillhjertet mitt har alltid slått ekstra for Battlefield-serien uansett hvordan spillene har vært. Dessverre har jeg ikke hatt muligheten til å spille like mye sammen med mine klanvenner i TB. For mitt sitt vedkommende har det skjedd mye, men også for klanen hvor fokuset mer eller mindre kun var på Battlefield, har gått over til flere andre spill som f.eks. PuBG, Counter-Strike m.fl.

 

 

Fortsatt spiller jeg Battlefield 1 og Battlefield V hvor begge disse spillene er helt fantastiske, men som dessverre ikke klarer å fange klanen min like godt. Her er vi spredd for alle vinder hvor noen få spiller fortsatt Battlefield-spillene. Er jeg ute etter skikkelig action så finner jeg frem Battlefield 1 og Battlefield V. Spillene gir sykt mye både historiedelen, men også det å spille sammen med andre likesinnede rundt omkring verden. Det er nettopp det som er unikt med Battlefield-serien. Du får følelsen av å spille på lag og kjempe som et lag. Den følelsen er det ingen andre spill som har klart helt.

 

Nå har det begynt å gå rykter om at et nytt Battlefield-spill er i støpeskjeen (les Battlefield 6) og at dette spillet utelukkende vil komme til neste generasjon konsoller. Det vil igjen si til kommende nye Xbox-konsollen og Playstation 5. Er det noe jeg virkelig ønsker så er Battlefield: Bad Company 3. Det foregående spillet var helt fantastisk og jeg regelrett elsket det. Det unike med Bad Company-serien er humoren som ligger i bakgrunnen av spillet. Kartsammensetningen, spillets handling og sist men ikke minst spillets omgivelser. Bad Company 2 er et av de beste Battlefield-spill som har blitt lansert. Tilleggspakkene med Vietnam var også helt konge og ga spillet enda mer dybde i forhold til at Bad Company generelt sett gir oss moderne krigføring.

 

 

ITavisen melder i en nyhet om at en av de som har vært med på å bygge opp Call of Duty-serien gjennom Infinity Ward, Titanfall og nå det populære Apex høyst sannsynligvis går over til å ha fullt fokus på det kommende Battlefield-spillet. Han som har tatt på seg det ærefulle oppdraget er Vince Zampella. Dette lover godt og spesielt med tanke på hvilke bragder han har gjort opp igjennom årene som spillutvikler. Selv om Battlefield-serien på en måte har vært på “stedet hvil” når det kommer til nytenking så er det lov å håpe at gjengen bak det kommende Battlefield tenker litt utenom boksen. Fra Battlefield 2, Battlefield 2142 og til Battlefield 3 så var det kvantesprang. Dette håper jeg med Battlefield 6 eller hva det nå blir hetende får oppleve.

 

At et nytt Battlefield-spill er på tur er så sikkert som at vi nå går mot lysere tider. Jeg bare gleder meg selv om jeg er litt spent på om det blir Battlefield 6 eller Battlefield: Bad Company 3. Selvsagt håper jeg på sistnevnte, men det viktigste er at spillet gir noe ekstra slik flere av de andre Battlefield-spillene har gjort. Vi går mot spennende tider hvor foreløpig release kommer til å skje en gang ute i 2021. Innen den tid håper jeg på å se en god del fra det nye og kommende Battlefield-spillet. Gud så gøy dette skal bli.

 

Hva forventer du av et nytt Battlefield-spill? Hvilket Battlefield-spill synes du er best? Er det andre spill i denne sjangeren som du heller vil spille enn Battlefield?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top