Cooler Master CK550 – Lite, sterkt og funksjonelt tastatur!

 

Nå er det virkelig en god stund siden jeg har lagt mine hender på gaming produkter fra selveste Cooler Master. For å si det slik, verden står ikke stille og Cooler Master har brukt tiden godt fra deres gaming merke SM Storm ble lagt til side og frem til i dag. Sortimentet har virkelig vokst seg stort og innholdsrik. Sist men ikke minst har Cooler Master vært kjent for sin kvalitet. Tror faktisk jeg aldri har opplevd et produkt fra Cooler Master som har holdt svak kvalitet eller som har blitt ødelagt etter kort tids bruk. Her har det vært gode og brukervennlige produkter hele veien.

 

 

At jeg nå har fått kloa i et nytt gaming tastatur fra Cooler Master er rett og slett litt rått. Spesielt etter at det nå har gått en god stund siden jeg har fått spilt med tastatur fra Cooler Master. Er det noe vi mennesker alltid ønsker så er det å oppleve nye spennende produkter som blant annet skal være med på å heve opplevelsen vår. Å finne opp kruttet på nytt nettopp for å nå dette målet er ikke enkelt. Inn i mellom er det heller ikke behov for det og hvor man heller kan bruke det som funker fra utgangspunktet. Her er Cooler Master mestere og føler sin lest til punkt og prikke.

 

 

Kvaliteten på dette gaming tastaturet som har fått navnet CK550 og går inn i rekken med de andre i serien som 530 og 552 som ser ganske så like ut design. For er det noe som virkelig fanger meg så er det designet med CK550. Stilrent som f… er tastaturet og spesielt med børstet aluminium utseende. Hele veien i rundt selve chassiet finner du børstet aluminium looken. Det er så pent å se på og funker gullende godt her. Utseende sørger også for at det ser så slitesterkt ut noe jeg kan garantere at det er. Cooler Master lover at CK550 skal tåle rundt 50 millioner tastetrykk noe jeg kan banne på at det tåler. Ingenting er tilfeldig. Cooler Master har brukt mye tid på å perfeksjonere sine tastaturer deriblant CK550 som jeg nå spiller med.

 

 

På undersiden av tastaturet finner du to gummiknotter som sørger for at tastaturet holder seg i ro pluss to støttet som hever CK550 opp i bakkant. Dette er godt i og med at det ikke følger med en håndleddstøtte. Det er noen ting designmessig savner og det er volumknapper på oversiden av numtastene i tillegg muligheten å koble til noe med USB. Begynner å bli veldig bortskjemt med den luksusen. Ikke en eneste USB-tilkobling finnes.

 

 

Her er forresten litt mer specs: 

KEYBOARD SWITCH TYPE: Gateron
MATERIAL: Plastic, Aluminum
COLOR: Gunmetal Black
LED COLOR: RGB
KEYBOARD POLLING RATE: 1000Hz
KEYBOARD RESPONSE RATE: 1ms / 1000Hz
KEYBOARD MCU: 32bit ARM Cortex M3
ON BOARD MEMORY: 512KB
ON-THE-FLY SYSTEM: Yes, for Multi-media, Macro Recording and Lighting Control
MULTIMEDIA KEYS: Through FN
CABLE: Fixed Rubberized 1.8m
SOFTWARE: Yes, through Portal
CONNECTOR CABLE: USB 2.0
CABLE LENGTH: 1.8m
DIMENSIONS: 460(L) x 135(W) x 41(H) mm
WEIGHT: 850g
WARRANTY: 2 years
PRODUCT: Keyboard
KEYBOARD TYPE: Mechanical

 

 

Under selve tastene sitter det røde  brytere og som sørger for en så nøyaktig hit at det nesten ikke er til å tro. For å si det slik, det er ikke rare trykket som skal til før bryterne fanger opp trykket og sørger for man forflytter seg i spillet eller skriver entouch på tastaturet. Bryterne er godt tilpasset tastene og på undersiden av tastene finner du også LED-lys som lyser opp tastene på en heftig måte. Som vanlig har du tilgang til over 16,8 milioner farger å velge i mellom noe som gjør at du kan lage ditt eget lille personlige look. Akkurat nå har jeg satt på modusen slik at for hver tast jeg trykker på så henger det igjen en oransje lys noe som ser helt fantastisk ut. Gjennom softwareprogramvaren som kan lastes ned fra Cooler Master sin nettside finner du masse forskjellige innstillinger du kan gjøre. Her er det nær sagt fantasien som stopper deg og ikke mulighetene.

 

 

For å kunne sette inn forskjellige makroer har Cooler Master satt inn en egen knapp og som har en formet sekskant på tasten. Ved å trykke på denne kan du stille inn makroer, legge inn den lysmodusen du selv ønsker. Her finner du også medieknappene som gir deg kontroll når du spiller musikk eller ser film.

 

Av spill som har fått kjørt seg så er det Battlefield V, Battlefield 1, Cities Skylines, Pinball FX3 og sist men ikke minst Far Cry Primal som jeg liker sykt godt. Sistnevnte er et av de beste spillene i Far Cry serien synes jeg. Helt fantastisk med god historie, fet grafikk og unike muligheter. Anbefales. Under spillingen er tastaturet i ypperste klasse og fungerer perfekt for meg. selv om jeg så vidt legger fingrene på tastene så plukker bryterne opp det og gir utslag. For å si det mildt så er dette tastaturet noe av det beste jeg har prøvd på lange tider uansett i de spillene jeg velger å spille.

 

 

Stilrent design, slitesterkt, fet lydmodus, takler rundt 50 millioner tastetrykk og kan også brukes til slagvåpen om du trenger det. Glem sistnevnte, men kvaliteten er beste klasse og tåler mye. Perfekt våpen på slagmarken i uansett spill. On-the-Fly-kontroller lar deg tilpasse innstillingene dine som RGB-belysning og makroer i sanntid, mens programvare lar deg få enda mer tilpasning. Enkelt sagt er CK550 et fett verktøy som får jobben gjort, om det er gaming, film eller musikk som står på timeplanen.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top