Godt skotøy er viktig! Kawasaki LingFeng K-155 et bra valg!

 

Etter å ha vært så vågal og spilt med mine meget gamle joggesko i flere år i badminton, så ser jeg nå at jeg har hatt flaks. Skikkelig flaks. I verste fall kunne det ha gått riktig så ille. Overtråkk er noe som selvsagt kan skje uansett skotøy, men med de gamle skoene så er det et under at det ikke har skjedd. Derfor var det på tide å bytte ut de gamle skoene med noe nytt og mer helsesikkert både med tanke på at denne kroppen ikke blir noe yngre samt sportskader kan opptre langt oftere.

 

 

Et av merkene som for meg virket veldig interessant var da Kawasaki Sports. Fikk interessen etter at Yonex og Kawasaki Sports hadde stand på Orkla Cup i april. Før det hadde jeg ikke hørt om Kawasaki før. Gjennom Wingborg Sport AS fikk jeg tak i Kawasaki LingFeng K-155 sko. Snakk om oppgradering spesielt om man sammenligner med de gamle avdanka skoa som nå er blitt pensjonerte. Varemerket Kawasaki ble grunnlagt i Japan i 1896, og Kawasaki Sports i 1915 og med denne alderen så tilsier det at disse vet hva de holder på med og vet kvalitet og funksjonalitet på sine produkter innenfor badminton og tennis. Som du da sikkert også skjønner så er produktene fra kawasaki Sports i ypperste klasse.

 

 

Det første jeg la merke til hvor lette skoene var. Klart når man begynner å dra på årene er det viktig at ting man bruker blir lettere og lettere. Da slipper man å slite ekstra for å opprettholde farten og bevegelsen på badmintonbanen. Det andre jeg la merke til med skoene var hvor godt de støtter opp om føttene. Her er det viktig spesielt i tilfeller hvor overtramp kan inntreffe. Med god støtte vil man med store sjanser unngå slike overtramp og skade. God oppbygging av sålen er også viktig. Alt må tenkes på for å unngå slitasjeskader.jo bedre oppbygging jo bedre blir det for føttene. Kawasaki LingFeng K-155 har gode såler og god demping på grunn av oppbyggingen av sålen. Her var det som natt og dag i forhold til de gamle skoene.

 

 

Selvsagt er det flere ting som gir store forskjeller mellom mine gamle og nye sko. Undersiden av Kawasaki LingFeng K-155 sitter som støpt til så og så alle underlag med sin mektige gummi. Dette sørger for at jeg slipper å være redd for å gli på gulvet under intense badmintonkamper. Det er i alle fall farlig og kan forårsake skader. Selv om du har godt skotøy, bør du være forsiktig for å trampe over kan skjer uansett.

 

 

Kawasaki LingFeng K-155 er som du sikkert skjønner meget gode sko og som for meg er perfekt. Flere luftehull er lagt inn slik at føttene slipper stink død og dævel etter treningen eller kampene. Denne egenskapen setter jeg meget stor pris på i og med at uten er det lettere å få svette føtter. Det blir det lukt av, så enkelt er det. På siden av gummisålen finner du et hologram som viser navnet på Kawasaki og året selskapet ble grunnlagt opp, nemlig 1915. Råstilig rett og slett.

 

 

Etter å ha vært på noen treninger i Orkanger Badmintonklubb hvor jeg har fått testet ut skoene godt og grundig, er jeg sykt fornøyd. LingFeng K-155 fra Kawasaki Sports sitter godt på føttene, de har stilrent design i sort med hvite striper i tillegg til luftehull som sørger for at føttene ikke blir like svette. Gummisålen på undersiden av skoene gjør at de sitter godt på så og si uansett underlag. Dette gjør at jeg kan bevege meg godt dit jeg ønsker i kjapt tempo uten å være like redd for å trampe over som jeg var med de gamle skoa. Nå som jeg er fornøyd med skoene som er skaffet fra Wingborg Sport AS så tenker jeg det kan bli mer derfra. Da kan jeg love mer skriblerier hvor du får høre min mening om produktet. 

 

 

Hvor mye betyr riktig skotøy for deg i det aktiviteten du driver med? Har du før hatt utstyr som ikke har holdt mål og som igjen har ført til f.eks. idrettskader?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top