It’s a brand new type of storytelling…

 

…far as I know…sier stemmeskulespiller Nolan North. Det er ikke snakk om et nytt RPG-spill. Heller ikke snakk om et nytt Battlefield-spill (hvor singleplayerdelen har vært sykt god). Nei da, det er faktisk snakk om det kommende DIRT 5 som er under utvikling hos Codemasters. Utvikleren ble mest kjent for sin Colin McRae-serie som virkelig slo godt an blant gamere verden over. For meg har Codemasters betydd utrolig mye og gitt meg tusenvis av timer fremfor ulike skjermer opp igjennom årene. 

 

 

Da jeg fikk høre at DIRT 5 skulle dukke opp kjente jeg at gamerhjertet mitt slo noen ekstra slag, pulsen steg og jeg fikk plutselig lyst til å juble uhemmet. DiRT-serien er en ufattelig herlig rallyspillserie som har blitt spilt mye. DIRT Rally ikke like mye som DIRT, men uansett, dette ser helt fantastisk ut. Det spesielle med DIRT 5 som lanseres til konsoll og PC den 9. oktober er visst historien i karrieredelen. Codemasters lover her en helt unik opplevelse i forhold til hva vi har sett tidligere i deres bilspill. 

 

 

I DIRT 5 får vi bli med på nordnorsk inspirert kjøring under nordlys og måneskinn mens hurtigruten sakte sklir forbi på sjøen. Rammene ser helt fantastiske ut i spillet noe som virkelig sørger at forventningene er skyhøye. Grafikken, detaljene og det actionpregede kjøringen får ståpelsen til å stritte i all sin kraft. Det ser ut som om Codemasters har brukt sin magi godt på spillet hvor vi også får dynamiske væreffekter, utfordrende underlag å kjøre på pluss masse utfordrende moduser. Dette skal sørge for at du holder deg spikret til skjermen og spillet i lang, lang tid. Kjenner jeg Codemasters rett kommer det også til å være en god utbygd onlinedel i DIRT 5. 

 

Her er i alle fall en helt ny video som blant annet presenterer litt om karrieredelen i spillet som altså lanseres til dagens konsoller og PC den 9. oktober pluss til den neste generasjonen Playstation og Xbox. 

 

Synes du spillet ser bra ut? Gleder du deg til DIRT 5 dukker opp?

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top