Leve på kant med livet i Riders Republic!

 

Å leve på kant med livet er noe en kanskje oppleve en sjelden gang. Selv har jeg også det hvor sjansen for at ting virkelig kunne ha gått galt har så til de grader vært der. Om uhellet har inntruffet så kunne man enten ha avgått med døden eller blitt alvorlig skadd. Heldigvis skjer ikke slike ting så ofte, men plutselig før man vet ordet av det så oppleves det. 

 

I spillverden skjer dette stadig, men heldigvis er det i digital form. Da settes liv og lemmer på bokstavelig talt på spill hele tiden. Ekstremsport er noe jeg drev med som guttungen. Da kunne jeg med langrennski stå rett ned hoppbakker, alpinbakker med mer uten å tenke på konsekvensene om det gikk galt. I spillet Riders Republic så får jeg tilbake litt den følelsen spesielt når jeg setter nedover stupbratte bakker på sykkel, ski eller snowboard. Skal innrømme at adrenalinet føles da. Det går fort nedover skråningene og i tillegg er det lagt opp til å gjøre akrobatiske stunts på full fart nedover. 

 

 

Så og si alle disipliner innen ekstremsport er tatt med i spillet, men det er i de tre første jeg har fått føle på kroppen med adrenalinet strømmende i en. Herlig følelse er det og jeg elsker å sette utfor i full spiker uten å tenke på at dette er farlig i virkeligheten. Jeg er ikke supergod i Riders Republic, men jeg øver og blir bedre. Artig spill er det i alle fall selv om det til tider blir litt knall og fall. Liker også måten spillet er satt sammen på med muligheter for å spille solo eller mot andre likesinnede. Her har Ubisoft gjort en god jobb. 

 

Grafikken, spillbarheten og mulighetene i spillet er gode. Dette gir meg ekstra gnist til å spille Riders Republic og en spillglede som anbefales andre som liker slike spill. Det å kunne sette utfor en stupbratt bakke uten å tenke på at man setter livet på spill er så herlig. For en frihetsfølelse. I tillegg til fet musikk pumpende i mitt SureFire Harrier gaming headset, så kan ikke dette bli annet enn bra. Har du spilt Steep? Da bør du definitivt sjekke ut dette!

 

 

Anbefales! 

 

Riders Republic er ute til konsoll og PC hvor jeg selv har spilt det på sistnevnte. 

 

Mitt førsteinntrykk gir dette terningkastet: 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top