Turtle Beach Recon 70 – Godt gamingheadset for en billig penge!

Reklame | Turtle Beach

 

Det er noe som heter “du får det du betaler for”. I denne sammenhengen er det ikke alltid like positivt. Som oftest har man negative opplevelser når man bruker denne frasen. Heldigvis er det ikke slik for mitt sitt vedkommende. En produsent som gjennom mange år har bemerket seg med kvalitetssgode produkter er Turtle Beach. Selskapet har servert oss gamere det ene produktet etter det andre og hver eneste gang har de levert.

 

Så var tiden kommet for meg å se på et helt nytt gamingheadset fra Turtle Beach og som har fått navnet Recon 70. Må vel innrømme at fantasien på navnene til gamingprodukter ikke er all verden, men samme det. Her er det brukerfunksjonalitet, design og kvalitet som teller. Ikke navnet. Denne serien består av headset til alle konsoller og PC og har fargen ut i fra til hvilken konsoll du vil kjøpe det til. Min utgave som jeg nå har sett nærmere på er grønn med sort bøyle. Regner med at du da har en anelse for hvilken plattform min utgave passer til. Nettopp, Xbox One.

 

 

Designmessig har ikke produsenten brukt så altfor mye kreativitet og ligner de mange andre gamingheadsetene fra Turtle Beach. Bøylen er lagd av hard plast som tåler en støyt, men du kan ikke vri øreklokkene slik du kan på mange andre headset. Det gjør at om du frakter headsetet så må du være litt forsiktig slik at du ikke brekker øreklokkene. Headsetet føles veldig lett ut og bøylen sørger for at det ikke presser på ørene slik mange headset kan gjøre. Med headset som presser blir det veldig ubehagelig å bruke etter hvert som timene går. selve designet virker billig og headsetet er billig. Ikke noe mer å si om det. 

 

Øreklokkene har et immitert skinn med skumgummi som følger rundt ørene. Dette føles veldig behagelig og selv etter timer med spilling så blir du ikke svett. Ikke alle headsetene som har disse egenskapene. Driverne er på 40mm og har fått påkostet seg en form for surround lyd selv om det ikke er det. I spill som Battlefield V, Battlefield 1 så høres dette godt. Omkringlyd i spill har en god del å si for meg. En vet aldri om en pipelort har klart å komme seg rundt deg for så å prøve og sette kniven i strupen på deg i disse spillene. Da gjelder det å ha god lyd. Er det noe Recon 70 kan så er det nettopp å presentere god lyd. Gamingheadsetet fra Turtle Beach ligger for salg til under 350 kroner. Med denne prisen kan du ikke forvente deg et lydbilde som et 2000 kroners headset kan prestere. Du får det du betaler for rett og slett. Det generelle lydbildet er altså godt selv om jeg savnet enda bitte litt mer trykk i bassen.

 

 

På venstre øreklokke sitter en mikrofon som kan justeres opp og ned. Dessverre kan du ikke justere lengden på mikrofonen, men med en god sensitivitet så har ikke dette så mye å si. De jeg har snakket med via PC eller Xbox One har fortalt at de hører meg godt og klart. Det er bra og spesielt med tanke på at prisen er såpass god som den er. Når du vipper mikrofonen opp så muter du den og det er en god egenskap. Det er ikke alltid du ønsker de du snakker med skal høre alt.

 

Det headsetet jeg for tiden bruker passer godt til Xbox One og gir deg der også en knakende god lyd. Her gjelder det bare å koble ledningen til kontrolleren. Vips har du god lyd til din gaming på Xbox One. Det er ikke all verden som følger med headsetet, kun en 3,5 tommer jackledning. Enkelt og greit. 

 

 

Etter å spilt en god del spill som Battlefield V, Battlefield 1, Forza Horizon 2, Cities Skylines så kan jeg ikke annet enn å si at headsetet leverer så til de grader. Spesielt med tanke på hva du betaler for Recon 70-headsetet. Lydbildet er godt, det er behagelig å ha på hodet. Man blir ikke svett rundt ørene om man blir sittende på timesvis og spille, se film, høre musikk eller hva det måtte være du bruker headsetet til. Faktisk funker headsetet på mobile enheter om du skal bruke til å snakke med eller høre på Spotify. Alt i alt er dette et godt headset. Det er nesten ikke til å tro at det koster under 350 kroner på det billigste. Løp og kjøp. 

 

Vi du vite mer om Turtle Beach sine gamingheadset eller andre produkter så gå inn på nettsiden til selskapet

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top