Produktomtale: SureFire Skirmish Gaming Headset

Reklame | SureFire

 

Å teste nye produkter er alltid spennende. Spesielt når en ikke vet så altfor mye om merket man skal teste ut. Har du hørt om merket SureFire? Tipper nok at det ikke er så mange av dere som ikke har gjort det. SureFire er et selskap som er underlagt det kjente selskapet Verbatim. Sistnevnte er mest kjent for sine lagringsmedier, men har også de siste årene satset litt på gamingutstyr som headset, gamingmuser med mer. Nå er det altså SureFire som har tatt over denne stafettpinnen noe de har klart til gangs.

 

Fra før av har jeg testet ut SSD-er, gamingmusen Condor Claw og for ikke å glemme musmatten Silent Flight RGB 680fra SureFire. Alt det jeg hittil har fått anledning til å teste har vært i ypperste klasse. Når jeg i tillegg vet at disse produktene er i det nedre prissjiktet så kan jeg ikke annet enn å ta av meg hatten for en fremragende prestasjon så langt. SureFire gir oss virkelig noe å glede oss over i disse sørgelige Koronatider.

 

 

Nå er et nytt produkt fra SureFire under lupen. Denne gangen er det snakk om et helt nytt gamingheadset og som har fått det klingende navnet Skirmish. Hvis man tar et kjapt blikk på headsetet får man en slags militær følelse. For headsetet er dekket av militærfarger fra bøylen og ned til hodeklokkene. Selve bøylen kan stilles inn ut i fra hodestørrelse samt at selve headsetet er lagd lett slik at det ikke trykker på hodet. Har testet ut flere headset hvor man har følt tyngden av headsetet på hodet. Det gjør man definitivt ikke med Skirmish fra SureFire. På oversiden av bøylen er det skrevet “Gaming” noe som ser stilig ut. Klokkene er 50mm noe som sørger for at de dekker ørene mine godt. Verste jeg vet er at ørene ligger utenom hodeklokkene. En annen ting som hever dette gamingheadsetet til nye høyder er det dype, grønne LED-lyset. Råherlig rett og slett.

 

Videre sitter en meget sensitiv mikrofon på venstre hodeklokke og som i tillegg lyser med en herlig grønn farge. Det grønne lyset sørger virkelig for et militært look for headsetet. Mikrofonen kan igjen stilles inn der du måtte ønske med sin bøyelighet. Med sine kun 390 gram er headsetet lett som rakkern noe som for meg betyr en del spesielt om man blir sittende en del timer å spille. Slitsomt med tunge headset og bøyler som klemmer om ørene. Det oppleves ikke med Skirmish fra SureFire.

 

 

På venstre hodeklokke har SureFire ordnet med en volumknapp pluss en muteknapp for mikrofon. Her kunne jeg ha tenkt meg at LED-lyset i mikrofonen hadde slukket når mikrofonen ble mutet, men det gjør den ikke. Selv om dette kanskje er flisespikkeri, så har de fleste gamingheadset denne egenskapen. Får å teste ut mikrofonen har jeg blant annet brukt programmer som Skype, Messenger, Discord og for ikke å glemme TeamSpeak. Via alle disse chatteprogrammene fungerte mikrofonen perfekt hvor det til tider var litt støy hos meg og hvor mine venner ikke hørte støyen.

 

Selv om design og utseende betyr mye så er det lyden som betyr aller mest når det kommer til mine kriterier når jeg gamer. Her må jeg si meg svært overrasket over kvaliteten. For nok en gang er det snakk om et produkt som stiller litt i det lavere prissjiktet. Selv om headsetet føles litt plastaktig ut så ble jeg imponert over lydinntrykket Skirmish klarer å presentere for meg. Her har headsetet fått kjørt seg godt. Spilt en god del musikk i forskjellige sjangere, sett på film, youtube og sist men ikke minst spilt flere forskjellige typer spill. Spillene som jeg har brukt for å teste Skirmish fra SureFire er Battlefield V, Call of Duty Black Ops: Cold War, Cities Skylines, Pinball FX3, Transport Fever 2 og sist men ikke minst Euro Truck Simulator 2. Disse spillene gjør at man får testet headsetet på skikkelig vis.

 

 

Lydbildet i Skirmish er sykt balansert. Bassen er dyp, diskanten er klar og mellomtonen er akkurat der den skal være. Alt er så godt sammensatt at det ikke er til å tro. Her har gjengen bak gamingheadsetet virkelig gjort en fantastisk jobb. Selv om dette er et 2.0 Stereoheadset så hører jeg alt som skjer i rundt meg. Snakk om å ha en fordel når jeg spiller spill som Battlefield V, Call of Duty Black Ops: Cold War. I disse spillene er det viktig å kunne fange opp hvor fotstegene er, hvor fienden skjuler seg og sist men ikke minst fange opp om noen kommer snikende med en kniv bak deg. Her må lydbildet funke og det til gangs. Heldigvis får jeg denne gode opplevelsen med Skirmish fra SureFire.

 

Her er forresten noen specs som kan være verdt å få med seg:
* High performance stereo 2.0 sound
* Highly sensitive omnidirectional microphone
* LED lighting
* Flexible and adjustable microphone boom
* Volume control and microphone mute on the ear cup
* Lightweight, adjustable design with soft, comfy ear pads
* For PC and console gaming

 

 

Headsetet plugges til med USB for LED-lyset og 3.5 jack plugg for lyden og mikrofonen. Enkelt og greit. Denne koblingen sørger også for at du kan bruke headsetet på konsoller, nettbrett og mobiltelefoner. Med andre ord, et headset som kan brukes til det meste. 

 

Etter å ha spilt med Skirmish en god stund nå, er jeg godt fornøyd med headsetet. SureFire har virkelig fått til et godt produkt som ikke bare funker godt til gaming, men også til å se film og høre på musikk. Et velfungerende lydbilde tatt i betraktning at dette er et headset man ikke trenger å bruke på dyredommer av penger på. Nok en gang overrasker SureFire med et produkt som lever opp til forventningene. Behagelig i bruk, gir krystallklar lyd på slagmarken og sist men ikke minst har et stilig design. Kun et ankepunkt, Lyset i mikrofonen burde slukket når man skrur av mikrofonen. Foruten dette så kan jeg ikke annet enn å anbefale deg dette headsetet. Bra valuta for pengene får du her fra SureFire. 

 

Ønsker du mer info om Skirmish så klikk deg inn på nettsiden til SureFire.

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top