Produktomtale: Surefire Condor Claw – Ny, god og effektiv!

Reklame | Surefire Gaming

 

Et gamingmerke som jeg er sikker på at du ikke kjenner så godt er nok Surefire. Dette er et helt nytt merke som ikke for mange månedene siden gjorde sin entre på markedet med blant annet sine to SSD-er. Surefire er et merke som Verbatim står bak. Gaming er noe som opptar stadig flere og flere i denne verden. Vi elsker å game om det er på PCen, konsollen, mobilen eller nettbrettet. Da skjønner jeg godt at stadig flere vil ha en bit av kaken med gamingutstyr.

 

Jeg vet ikke hvor mange gamingmuser jeg har testet ut siden jeg startet å skrive om produkter i 2001. For å si det slik, er nok ikke umulig at jeg har passert langt over hundre forskjellige gamingmuser. Derfor er jeg også vel vitende om at man trenger ikke å finne opp kruttet på nytt for å få til et godt velfungerende produkt noe produsenten Surefire garantert har tatt i betraktning med sine mange nye gamingprodukter som nå har ankommet markedet.

 

Produktet jeg har sett på er ei helt ny gamingmus fra Surefire og som har fått navnet Condor Claw. Først må jeg innrømme at jeg har blitt tatt på senga av produktene fra Surefire. Med min erfaring med diverse gamingmerker så må jeg si at Surefire har klart seg bra så langt. Nå gjelder det å bygge opp ett renomme for så å komme seg sterkt inne på markedet. Nettopp denne bragden vil de klare om de kommer med gode produkter som gamere vil omfavne fra første stund.

 

 

Okei, som skrevet tidligere så trenger man ikke å finne opp kruttet på nytt når det kommer til gamingprodukter. Det har vel i grunnen ikke Surefire gjort med denne gamingmusen heller. Den er så standard likt mange av de andre gamingmusene på markedet som det går an å komme, men det er ett par ting som jeg merket meg. Det første er at man på venstre side av Condor Claw finner tre knapper mot det “normale” for en mus i denne sjangeren som kun har to. Selv er jeg mest vant med to knapper. Det unike med disse knappene er at man selvsagt kan programmere dem til det man måtte ønske. Det vil si, for meg ble den nærmeste knappen programmert som knivknapp i spill som Battlefield V, Battlefield 1 og Call of Duty Black Ops: Cold War. Her er det meget viktig å ha kniven lett tilgjengelig om man skulle klare å komme seg nærme fienden til at kniven kan brukes. Ikke noe er mer tilfredsstillende enn å sette kniven inn i fienden etter å ha sneket seg innpå.

 

Det andre som jeg la merke til er Surefire-logoen som kan skifte farge uavbrutt av resten av musen. Det vil si, her kan du bestemme via softwaren som følger med hvilken farge du vil logoen skal være. I tillegg om den skal skinne hele tiden, pulsere eller skifte etter resten av fargepaletten til musen. Alt er opp til deg. På den nederste delen av musen ligger en LED-kant hvor alle regnbuens farger presenteres. Samt at musehjulet også har ett midtstrek hvor lyset trenger igjennom.

 

Condor Claw er dekket med et glatt belegg som gir ett behagelig grep. Musen passer ikke venstrehendte med dens form. På undersiden sitter to store glideflater som sørger for at musen glir godt over stort sett alle underlag. Akkurat nå glir Condor Claw over Surefires Silent Flight. Snakker om nøyaktighet uansett DPI jeg velger (fra 600 og opp til 6400). Den er supernøyaktig og sørger for at jeg treffer det jeg sikter etter. Om jeg med nøyaktige bevegelser setter opp ting og tang i spill som Cities Skylines eller Transport Fever 2 så fungerer Condor Claw innmari godt. Her har gjengen hos Surefire gjort en formidabel jobb. Rett og slett supernøyaktig.

 

 

Her er litt mer specs:
* Programmable 8-button gaming mouse
* Full RGB LED Lighting
* Buttons and lighting adjustable via software
* Adjustable DPI (800/1600/2400/3200/4800/6400 DPI)
* Adjustable polling rate (125/250/500/1000 Hz)
* 1.5m braided cable

 

Etter å ha testet ut Condor Claw en god stund nå i mange forskjellige spill er jeg ikke det minste i tvil om at denne er et meget godt kjøp. Supernøyaktig, behagelig å bruke, stilig LED-lys, tre knapper på venstre side og sist men ikke minst et design som fanger deg. Det er kun et lite ankepunkt jeg har. Hva med å flytte DPI-knappen fra undersiden til oversiden rett bak musehjulet slik man finner på de fleste andre gamingmusene? For i noen av spillene jeg spiller trenger man å bytte DPI. Da blir det litt tungvint å måtte snu musen opp ned for å komme til DPI-knappen. Dette kan være noe å tenke på eller hva gjengen hos Surefire? For en gamingmus som dette til i overkant av 200,- kroner (Amazon.com) så kan jeg ikke annet enn å si at dette gir virkelig valuta for pengene. Ett godt kjøp med andre ord.

 

Alt i alt er jeg meget fornøyd med Surefires første skikkelig gamingprodukt. Jeg har meget stor tro på at merket kommer til å slå an spesielt med tanke på kvaliteten og brukervennligheten. Sikt, skyt og treff. Det kan man trygt si man klarer med Condor Claw. Herlig gamingmus som jeg selvsagt vil anbefale deg. Om du vil vite mer om denne nye gamingmusen fra Surefire så klikk deg inn på deres nettside.

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top