Eksotisk og spennende opplevelse i Hong Kong

Jeg skal ærlig innrømme å si at Hong Kong er litt av en by. Unike og svært høye bygninger nærmest omkranser byen. Et yrende liv ved de mange havner, snille og gjestfrie folk som gjør hva de kan for at jeg skal føle meg vel. Jeg er beæret over å kunne besøke denne metropolen og oppleve hva denne kjente asiatiske byen har å by på. Arkitekturen, kulturen, de utrolige mange båtene, de smale og trange gatene, for ikke å glemme de mange restaurantene som ligger som paddehatter rundt omkring i byen. Det kan ikke bli stort mer herlig.

…hadde det ikke vært for at jeg tok på meg rollen som Wei Shen og må gå undercover mens jeg hele tiden prøver å holde meg i live, så ville nok opplevelsen av storbyen ha vært bitte litt annerledes. For i spillet Sleeping Dogs som jeg nå skriver om så får du oppleve veldig mye spennende. Ufattelig mye action. Man får virkelig slått seg løs på alt og alle. For er det noe spillet inneholder så er det masse slåssescener og hvor uppercuttene, kickboksesparkene sendes i øst og vest mot fiender som til slutt ser både stjerner og planeter før de deiser i bakken. Selvsagt må man passe seg slik at man selv ikke ender i bakken med et durabelt smell på grunn av for dårlig parrering av de kommende slagene.

Sleeping Dogs er et sandkassespill som innehar alt hva du kan drømme om. Historien knyter sammen spillet som en magnet og spenningen nærmest kryper inn i huden på deg. Man vat søren meg ikke hva som skjuler seg i en bakgate eller i en på utsiden trygg restaurant. Biljakter, spenstige turer i smale gater gjør at man sitter med tungen midt i munnen mens kuler hviner rundt ørene. Som ofte ender det hele med blodige skyteepisoder og slagsmål. I spillet møter man mange spennende, eksotiske og skumle karakterer. Alt dette er med på å krydre opplevelsen din til det fulle og opplever alt med hud og hår det Hong Kong har å by på. 

Ut i fra dette skjønner du sikkert godt at jeg er mektig imponert over Sleeping Dogs. Grafikken er utrolig flott og jeg har flere ganger stoppet helt opp i spillet bare for å få en glims over hvordan omgivelsene nærmest fanger meg inn i sitt edderkoppnett. Lyden, musikken, stemmeskuespillet er i topp klasse og når i tillegg spillbarheten (da med mus og tastatur) er perfekt, så kan ikke dette bli annet et knakende godt spill. Kun en ting jeg har å tilføye på den negative siden og det er delvis kameravinklingen i enkelte kamper. Inn i mellom mister jeg litt bakkekontakten med omgivelsene og hvor fienden befinner seg og det skaper til tider litt kaos hos meg. Heldigvis skjer dette sjelden, men når det skjer så får jeg litt panikk og ender å slå litt i løse luften bare for å være sikker. 

skjønner du sikkert igjen hvor det hele bærer. Jeg vil med andre ord anbefale dere Sleeping Dogs og det spillet har å by på. Hesblesende action, massivt sandkassespill som holder en høy kvalitet. Om du enda ikke har vært i Hong Kong, så anbefaler jeg deg å ta turen til din nærmeste spillsjappe, kjøp spillet og kom deg i vei på en reise du sent vil glemme. Heftig og begeistret er jeg og nå er bra sikker på at du også kommer til å bli det.

Sleeping Dogs kom for salg 17. august og da til PC og konsoll.

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Hva synes du om spillet? Ser det bra ut? Er dette et spill du kunne ha tenkt deg og spilt?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top