Circuit Superstars minner meg sykt mye på Super Cars

 

I 1991 kom et bilspill som virkelig satte seg inn i hjerneroten min og skapte minner som er med meg den dag i dag. Spillet heter Super Cars II og ble lansert til Amiga 500.

 

 

Gjett om å få oss spikret til skjermen og som samlet både meg og mine venner til mang en kamp på racerbanen. Det beste med spillet var å legge ut feller eller sende i vei varmesøkende raketter mot motstanderen. En annen ting som var unikt det spillet var muligheten til å spille to personer samtidig. Banene var veldig godt lagd og som sørget for mang en latter, bannskap og jublende stemmer. 

 

 

Jeg har faktisk savnet et slikt spill og hvor man spilte det hele ovenfor og ned. Et spill som faktisk ligner, men som ikke har et fett våpenarsenal er det kommende Circuit Superstars. Spillet er under utgis av Square Enix og kommer til Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch og PC (Steam) neste år. Spillet ser veldig arcadepreget ut, men her bedrar synet litt og hvor utvikleren Original Fire Games lover mer realisme enn det man har sett tidligere i lignende bilspill. 

 

 

Av spillmoduser finner du blant annet offroad, kjøring med lastebiler og GT Superbiler. Dette vil gi et godt mangfold med variasjon og det vil bli lagt opp til mange utfordrende baner. Det kommer også garantert til å være en godt oppbygd onlinedel hvor multiplayer kommer i fokus. Akkurat nå etter å ha sett både skjermbilder og video så må jeg innrømme at jeg gleder meg sykt mye til spillet lanseres i løpet av neste år. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves sies det. 

 

Synes du dette ser spennende ut? 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top