Lek og lær med Clevertouch interaktive skjermer!

Reklame | Clevertouch, Kontorplan

 

For ikke mange dagene siden startet jeg opp i ny jobb her på Orkanger og kan med en gang si at jeg stortrives her. Ikke bare at det er nærmer hjemmet og tar kun fem minutter å sykle og ca. ti minutter å gå, men det ligger veldig sentralt her på Orkanger. Min nye jobb er på Kontorplan AS og som er totalleverandør på kontorutstyr m.m. Det som egentlig fikk meg hekta på jobben var deres Clevertouch interaktive skjermer. Presentasjonen fikk meg helt hekta og ble skikkelig imponert over hvordan man kunne utnytte skjermens unike egenskaper.

 

 

Som mange av dere vet så har jeg i et par år nå jobbet med infoskjermer og gjennom denne tiden har jeg fått flere forespørsler om touchskjermer og Clevertouch kan sammenlignes med ett megastort nettbrett eller som et whiteboard. Det unike med clevertouch er bruksegenskapen og hvordan man kan utnytte skjermen med at den er Android-basert.

 

I dette innlegget har jeg tenkt å ta for meg litt av læringsmulighetene som ligger til grunn med Clevertouch Education og hvordan f.eks. skoler kan gjøre læringen moro. Jeg har alltid vært ivrig med at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i læringen. Det finnes mange spill som kan brukes, men med Clevertouch og de appene som ligger åpne for bruk på skjermene så skal de gå an å få skoletimer til å bli mye mer moro enn tradisjonell læring er.

 

 

Hvorfor anbefales Clevertouch til bruk i skolesammenheng? For det første har Clevertouch bygd opp dette med en rekke lærerike apper som lastes ned i skjermens minne. Med touchegenskapene er det ikke noe problem å leke seg med læreappene. Her kan man lære alt man kan drømme om, matte, språk, historie, tegning, egentlig alt du kan drømme om. Barna stråler når de får lov til å jobbe på Clevertouchskjermen for er det noe barn i dag er vant med så er det touchbare skjermer. Da skjønner du sikkert at læringen med Clevertouch også treffer godt.Skjermene til Clevertouch er utrolig holdbar og tåler nesten alt. Det er ikke langt unna at skjermen beskyttes av skuddsikkert glass. Nettopp derfor passer en slik skjerm godt inn på et klasserom og byttes da ut med f.eks. Smartboardet eller den tradisjonelle tavla. Du kan skrive side opp og side ned, bruk håndflaten og visk ut det du har skrevet. Skriv direkte på skjermen med din egen håndskrift, flytt på objekter, last inn bilder, filmer m.m. eller gå på det store nettet og se hva som rører seg der. Alt står til din disposisjon med Clevertouch. I Stockholmsområdet har så å si alle skoler gått til innkjøp av Clevertouch. Bakgrunn er alle muligheter man finner i skjermen med nye læremåter. Dette er fantastisk og noe som gleder meg som er opptatt av å gjøre læringen mer moro. For er det noe jeg tror så er det å lære ting på digitalt vis enn å sitte med hodet ned i ei lesebok eller skrivebok. Bruk de digitale hjelpemidlene bedre og jeg er bra sikker på at barn lærer ting bedre selv de som fra før av sliter.

 

 

Om du vil vite mer om Clevertouch, så kontakt meg og oss i Kontorplan så skal vi hjelpe deg å få et godt opplegg med bruk av disse skjermene. Clevertouch er et utrolig godt hjelpemiddel og som kan gjøre underverker i klasserommet med sine egenskaper. Her får du i pose og sekk om med whiteboard i tillegg på en supersensitiv touchskjerm. Kan ikke bli bedre enn det og som foredragsholder så applauderer jeg for Clevertouch og hvordan de har lagt alt til rette for et gode læreapper for alle aldre i skolesammenheng.

 

Les mer om Clevertouch på deres nettside eller ta kontakt med oss i Kontorplan.

 

I tiden fremover kommer jeg til å skrive litt om Clevertouch og hvordan hverdagen kan bli med disse unike touchskjermene.

 

La læringen bli en lek og ta i bruk fremtidens digitale tavle på klasserommet.

 

Synes du dette virker spennende? Er dette noe du ville ha brukt i skolesammenheng?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top