Mario Kart 9 underveis?

 

Er det en konsoll som virkelig får kjørt seg her hos oss så er det definitivt Nintendo Switch foruten Xbox One som har dødd fra oss. Spesielt på Nintendo Switch blir det en god del timer i løpet av en uke. Da er det spesielt spill som Fortnite og Flåklypa Grand Prix som får noen gode underholdende timer på skjermen. Min stesønn er definitivt mest aktiv på konsollen, men vi eldre har vår tid vi også. Da er det Flåklypa Grand Prix som er i fokus.

 

I den siste tiden har flere av våre bekjente kjøpt seg Nintendo Switch noe vi selvsagt er glade for. Tenker vi kan få noen gode runder meg spesielt Mario Kart 8 og som for mitt sitt vedkommende har betydd mest siden det ble lansert til Wii U i mai 2014 og Deluxe-versjonen til Switch april 2017. Det vil med andre ord si, spillet har fått noen år på baken hvor det har solgt på millionvis av eksemplarer. Det har blitt mang en durabel kamp med venner og familie i Mario Kart 8 (Deluxe). Ikke nok med det, ett av mine favorittspill på mine spillevent er uten tvil Mario Kart-serien og som har skapt mange artige minner.

 

 

For ikke mange dagene siden kom jeg over en nyhet på Gamer.no og hvor det angivelig vis kanskje er en oppfølger på gang med Mario Kart. Regnet jo med at Nintendo ikke ville ligge på latsiden når det kommer til denne populære spillserien. Derfor har det ligget i kortene at en oppfølger før eller siden ville dukke opp. Mario Kart 9 skal altså angivelig være på tur. Har ikke ord for hvor mye jeg og mine gleder oss til det. Det ryktes også at spillet vil få en ny vri, men hva dette innebærer sier ikke ryktene noe om. Er det noe Nintendo virkelig er flinke til så er det spesielt å lage spill med unike vrier. Det vil si, det er nettopp dette som gjør deres konsoller unike også. Alle konsoller som Nintendo har lansert opp igjennom årene har passet godt inn for progameren som til familien. Derfor har også konsollene truffet et meget bredt marked.

 

Å vite at Mario Kart 9 kanskje er på tur så jubles det stort. Det nærmest sitrer i spillhjertet og håper vi om ikke lenge får vite mer om spillet. Inntil det skjer, så får vi kose oss og nyte Mario Kart 8 Deluxe i tykt og tynt. Jeg kommer selvsagt til å kjøre turneringer på mine spillevent med spillet hvor det garantert kommer til å bli fete premier som kan vinnes. Her gjelder det å holde øyne og ører åpne for mer info i tiden som kommer. Først må den hersens pandemien gi litt slipp slik at det blir “trygt” å arrangere spillevent igjen.

 

 

Hvilket forhold har du til Mario Kart-seiren? Gleder du deg til Mario Kart 9? Hva tror du det menes med “ny vri” i spillet?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top