OMTALE: Roccat Kain 120 AIMO – Julegavetips som virkelig kicker!

 

Det har skjedd mye på gamingmusfronten gjennom tidene. Husker min aller første gamingmus. Den var stor, flat og hadde knapper som var harde å trykke ned. Min aller første gamingmus var til min kjære Amiga 500 og snakk om en koloss. Mange av dere som husker disse gamle gaming musene? Spesielt kulen som var i musen og som vi hele tiden måtte rengjøre i tillegg til hjulene på innsiden av musen. Gud for en pest og en plage. Husker godt hvor nøye en måtte være med rengjøringen av hjulene og kulen inne i musen. For rengjorde man ikke så kunne du banne på at nøyaktigheten ble som en dass. Lite styring og hvor musepilen på skjermen bare hoppet seg fremover.

 

 

Heldigvis har det skjedd mye i utviklingen på denne fronten og hvor en av bidragsyterne er Roccat. De har gjennom en god stund servert det ene gode gamingproduktet etter det andre. Nå kommer de med en ny gamingmus som virkelig har tatt meg med storm. Å være forutbestemt på et merke er umulig i dag når det finnes så mye bra å velge i mellom. Her finnes muser for alle og enhver. Produsentene gjør hva de kan for å få oss gamere til å bite på, kjøpe deres produkter og til sist bli trofaste slik at man kjøper samme merke. Når det kommer til gamingmuser så finnes det tusenvis av forskjellige merker. Selv Roccat har et koble å velge i mellom. Det er rett og slett en skikkelig jungel å velge blant. For mitt sitt vedkommende betyr brukerfunksjonalitet mest hvor nøyaktighet betyr aller mest. Har spilt med gamingmuser som virkelig har vært helt på jordet her. Er det noe som virkelig kan irritere så er det unøyaktige muser som ikke holder mål. Spesielt i spill som Battlefield, Call of Duty, Counter Strike m.fl.

 

 

Først som sist kan jeg innrømme at jeg har blitt tatt litt på senga. Roccat har sørget for den biten. Deres nye Kain 120 AIMO er helt fantastisk på mange måter. Den er helt fantastisk og gir meg alt det vil en gamingmus skal gjøre. Det første som tiltaler meg er designet. Å finne opp kruttet på nytt er ingen vist og det trenger ikke Roccat å gjøre. Designet på denne musen er veldig likt alt du igrunnen har sett. Den har fire knapper. To frempå og to på venstre side. Alle sammen kan selvfølgelig vis programmeres slik du ønsker. Gjennom deres software Swarm kan du sette de innstillinger du ønsker. Om det er sensitivitet på knapper, fargekombinasjoner eller hva det måtte være. Her er alt gjennomtenkt ned til den minste detalj.

 

 

Bak musehjulet, som forøvrig er perfekt tilpasset motstand på, så finner du en DPI-knapp. Her kan du stille inn oppløsningen på opp til 16000 DPI noe som er sykt høy oppløsning. Selv under dette funker musen perfekt og er supernøyaktig selv om musepilen flyr avgårde på skjermen. I blant annet spill er det ikke noe godt å spille med høy oppløsning. Her må jeg justere ned DPI-en, men når jeg sitter og surfer på nett eller gjør andre ting utenom å spille så går det fint med høy oppløsning.

 

 

På undersiden av Kain 120 AIMO sitter det to glideflater. Disse sørger for at musen glir godt uansett overflate. Selv på mitt harde kontorbord gled musen godt og hvor den sensoren sørget for en god nøyaktig spilling. I musehjulet og i logoen bak på musen sitter det to ledlys. Disse sørger for et fargesprakende utseende på Kain 120 AIMO. Gjennom Swarm kan du stille inn alt av lys, farger og kombinasjoner etter hvordan du selv ønsker det.

 

 

Musen ligger svært godt i hånden og har en fin avrundet form. Enkelte gamingmuser har en mer gummiaktig overflate hvor formålet er at man skal få et bedre grep. Selv om det ikke er noe gummiaktig overflate på Roccat Kain 120 AIMO så ligger den sykt godt i hånden noe som gjør den meget behagelig å spille med.

 

Under knappene frempå har Roccat utviklet en helt spesiell teknologi som sørger for en supernøyaktig sensitivitet. Roccat har valgt å kalle denne teknologien “Titan Click”. I følge produsentene skal denne teknologien sørge for at den reagerer 16ms raskere enn andre merker. Okei, jeg kan innrømme at den er kjapp. Den får meg til å treffe godt spesielt i spill som Battlefield 1 og Battlefield V. Her er det viktig at alt skjer når det skal skje uten noen form for forsinkelser. Det gjelder å treffe først, rett og slett.

 

 

Med sine kun 89gram så er Roccat Kain 120 AIMO en lettvekter. Selv om den ikke er tyngre så føles det meget godt å spille med den. Den lystrer alt jeg skal ha den til å gjøre Musen er akkurat så nøyaktig som jeg krever. Her må det funke og nøyaktigheten MÅ være på topp om skal kunne prestere på slagmarken. Roccat har virkelig lagt seg i selene for å få til et godt produkt. Det har de klart til gangs.

 

 

Er så utrolig fornøyd med Roccat Kain 120 AIMO og kunne ikke ha fått spilt med et bedre produkt. Her ligger alt til rette for at du skal kunne oppleve suksess i spillingen din. Ingen forsinkelser, fett design samt veldig behagelig å holde på gjør denne musen til en ener i mine øyne. Roccat har gjørt alt rett med Kain 120 AIMO. Hadde jeg skulle trille et terningkast for denne musen så måtte det definitivt ha blitt en klar 6. Med en pris på litt i overkant 600 kroner for den billigste så får du her sykt mye for pengene. Den er så til de grader verdt hver eneste krone. Roccat, snakk om å imponere meg. Det har dere klart til gangs denne gangen. Tusen hjertelig takk! 

 

 

Om du vil vite mer om dette fantastiske produktet så gjerne klikk deg inn på deres nettside. Her vil du finne mer tekniske spesifikasjoner samt studere mer om denne lekkebisken av en gamingmus. 

 

ANBEFALES!

 


 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top