Rims Racing er virkelig utfordrende!

Reklame | Pan Vision

 

Alle som kjenner meg vet at jeg er stor fan av racingspill. Helt siden mitt første racingspill i Stunt Car Racer på min Commodore 64 har interessen min til racingspill vært stor. Opp igjennom mine mange år som gamer har det blitt en del spill i denne populære sjangeren. Alt fra bilspill til motorsykkelspill har fått kjørt seg om det har vært på konsoll eller PC. Da jeg fikk spørsmål om å sjekke ut Rims Racing, et flunkende nytt motorsykkelspill var jeg ikke sen om å si ja til det.

 

Fra før av hadde jeg ikke helt fanget opp Rims Racing på min spillradar. Derfor var jeg også spent på hva som møtte meg. Motorsykkelspill er litt annerledes enn bilspill og hvor alt kommer an på om det er mer acadekjøring eller ren spikket simulator. Rims Racing tror jeg kommer i sjangeren simulator. Er det noe dette motorsykkelspillet har å by på så er det variasjon, utfordring og sist men ikke minst kunne kjøre Atlanterhavsveien. Kan innrømme at jeg ble virkelig overrasket over å få denne muligheten. Det hadde jeg så absolutt ikke regnet med. Derfor var det med meget stor spenning at jeg gjorde meg klar med sykkel og fullt fokus for å kjøre denne populære biten på nordvestlandet.

 

Okei, om du nå tror min aller første motorsykkeltur ble en dans på roser så må du bare tro om igjen. I løpet av det første minuttet var jeg mer utenom veien enn på veien. Snakk om virkelig bratt lærekurve og det selv med enkleste vanskelighetsgrad. Skal si at jeg ble tatt på senga her. Motorsykkelturen ble alt annet enn kosetur for å se på omgivelsene. Var mer i lufta på tur ut i periferien enn det å holde meg på veien. Det ble en del latter for å si det slik og bitte litt frustrasjon.

 

Etter å ha kjørt noen enkel løp ble jeg etter hvert vant med styringen. For alt handler om å få kontroll på sykkelen spesielt i svingene. Greit nok, du får opp skikkelig fart på langstrekkene, men når du har for stor fart i svingene, ja da går det rett ute i busjen for å si det mildt. Her gjelder det å finne middelveien når det kommer til styringen. Ikke får hardt og ikke for løst. Alt må finjusteres om du skal klare å få til en god sving med god kurve.

 

I spillet kan du virkelig slå deg løs med ekte motorsykkelmerker som finnes med alt av tilbehør.  Hva sier du til å kunne boltre deg med Ducati Panigale V4 R, MV Agusta F4 RC, Aprilia RSV4, BMW M 1000 RR, Suzuki GSX-R1000R, Honda CBR1000RR, Kawasaki Ninja ZX-10RR og Yamaha YZF-R1? For noen fartsvidundere. Rett og slett helt magisk. Detaljene er så tro mot originalene som finnes at det nesten ikke er til å tro.  Du har tilgang til over 500 offisielle reservedeler fra de største navnene i bransjen sammen med over 200 offisielle utstyrsartikler for å tilpasse din rytter til det ytterste. Da skjønner du hvor dette bærer hen.

 

Nøyaktighetsnivået og motorsykkelfysikken gir deg virkelig utfordring. Om du ikke er så god, slik som meg kan du takket være forskjellige ride assist fortsatt lære deg teknikkene og det er nettopp her spillet blomstrer. Etter hvert skjønner man spillmekanismen og hvordan styringen fungerer. Etter hvert finner man den “røde” tråden i kjøringen som gjør at du løp for løp klatrer oppover på resultatslitene, men det krever sitt.

 

Av baner du blant annet kan velge i mellom så finner du Silverstone, Laguna Seca, Suzuka, Nürburgring, Paul Ricard … Reis verden rundt og nyt spennende løp på 10 trofast gjenskapte offisielle baner. For de som foretrekker veier, har fem ruter i det fantastiske landskapet i USA, Norge, Australia, Spania og Italia blitt gjenskapt for en annerledes racingopplevelse på to hjul. Nettopp det siste fikk meg virkelig til å nyte spillet på godt og vondt. Selv om det i starten ble en del utforkjøringer, så fikk jeg etter hvert litt dreis på kjøringen og da nøt jeg hver lille kilometer på veien.

 

Alt i alt er Rims Racing alt hva e motorsykkelentusiast kan ønske seg. Det har en dybde jeg aldri har sett i ett motorsykkelspill. Spillet gir deg utrolig mange muligheter både når det kommer til å “kosekjøre” eller kjøre løp på kjente baner. Du får hjelp til å forbedre deg hvor du får råd om hvordan du skal kjøre. Du kan bygge opp din beste sykkel og oppleve Atlanterhavsveien på nært hold. For mitt sitt vedkommende var nettopp det siste rosinen i pølsa. Spesielt med tanke på at jeg aldri har kjørt denne populære veien ytterst i havgapet på nordvestlandet. Rims Racing anbefales deg som liker motorsykkelspill og vil ha litt utfordring. For det finnes utfordringer i bøtter og spann. Selv om jeg slet en del i begynnelsen, så kan jeg ikke annet enn å anbefale spillet. Det er bra med god dybde og god kjørefølelse.

 

eyJEUlNBcHBOYW1lIiA6ICIiLCAiRFJTUHJvZmlsZU5hbWUiIDogIiIsICJTaG9ydE5hbWUiIDogIiIsICJDbXNJZCIgOiAiIn0=

 

Rims Racing er ute til PC, PS5 og Xbox S nå! 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top